کد خبر: 629155
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۳ ۲۱:۳۰:۵۰
| |

حمله هوایی بی‌سابقه ارتش اوکراین به مواضع روسها

وزارت دفاع روسیه بامداد جمعه مدعی شد که ارتش این کشور در جریان حمله «نادر» نیروهای اوکراینی به شبه‌جزیره اشغال شده کریمه، تا کنون ۴۲ فروند پهپاد اوکراینی را ساقط کرده است.

حمله هوایی بی‌سابقه ارتش اوکراین به مواضع روسها
کد خبر: 629155
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۳ ۲۱:۳۰:۵۰

ارتش اوکراین شب گذشته حمله هوایی بی سابقه ای را به مواضع روس ها در شبه جزیره کریمه  انجام داد. این شبه جزیره از زمان آغاز ضد حمله اوکراین به نیروهای روسی از اوایل ماه ژوئن تا کنون در معرض حملات هوایی و دریایی اوکراینی ها قرار دارد.

به گزارش جماران، وزارت دفاع روسیه بامداد جمعه مدعی شد که ارتش این کشور در جریان حمله «نادر» نیروهای اوکراینی به شبه‌جزیره اشغال شده کریمه، تا کنون ۴۲ فروند پهپاد اوکراینی را ساقط کرده است.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده که ۳۳ فروند از این پهپادها را با استفاده از ابزارهای جنگ الکترونیکی و پیش از اصابت به هدف‌های تعیین شده، ساقط کرده است.

کی‌یف، روز پنجشنبه، مصادف با روز استقلال اوکراین، از انجام یک عملیات کماندویی نادر در شبه جزیره کریمه خبر داد که در پی آن پرچم این کشور در این شبه‌جزیره اشغالی به اهتزاز درآمد؛ موفقیتی نمادین در سنگری که مسکو غیرقابل تسخیر تلقی می‌کند.

در همین حال، مسکو اواخر ماه جولای  سابق اعلام کرد که 25 پهپاد اوکراینی را بر فراز کریمه سرنگون کرده است. اواسط همان ماه نیز 18 پهپاد اوکراینی را سرنگون کرده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها