کد خبر: 628438
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۹ ۲۱:۵۲:۴۰
| |

بنیامین نتانیاهو:

مخالفت اسرائیل با برنامه هسته‌ای عربستان، همچنان پابرجاست

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهارات وزیر امور راهبردی این رژیم درباره عدم مخالفت تل‌آویو با هسته‌ای شدن عربستان سعودی را تکذیب و تأکید کرد که سیاست صهیونیستها در این باره تغییر نکرده است.

مخالفت اسرائیل با برنامه هسته‌ای عربستان، همچنان پابرجاست
کد خبر: 628438
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۹ ۲۱:۵۲:۴۰

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اظهارات «ران درمر» وزیر امور راهبردی این رژیم درباره عدم مخالفت تل‌آویو با هسته‌ای شدن عربستان سعودی را تکذیب کرد.

به گزارش فارس، پایگاه خبری عرب-۴۸ به نقل از دفتر نتانیاهو گزارش داد که «تل‌آویو موافق گسترش برنامه هسته‌ای در هیچ یک از کشورهای همسایه نیست». این بیانیه در واکنش به اظهارات درمر است که گفته بود تل‌آویو لزوما مخالف این نیست که در ازای عادی‌سازی روابط، عربستان سعودی هم به برنامه هسته‌ای دست پیدا کند.

دفتر نخست وزیر صهیونیست ادامه داد: این  (مخالفت با برنامه هسته‌ای عربستان) سیاست اسرائیل است. نخست وزیر نتانیاهو، به چهار توافق صلح تاریخی دست پیدا کرد که امنیت و جایگاه اسرائیل را تقویت کرد. وی به این کار ادامه خواهد داد». منظور، توافق سازش امارات، بحرین، مغرب و سودان است که با تل‌آویو صورت گرفت.

درمر که از افراد نزدیک به نتانیاهو است، به رسانه‌های آمریکایی گفته بود اگر آمریکا از توسعه برنامه هسته‌ای عربستان حمایت نکند، چین و فرانسه از این کشور حمایت خواهند کرد؛ زیرا «کشورهایی در خاورمیانه وجود دارند که برنامه غیر نظامی هسته‌ای دارند. این مسئله با سلاح هسته‌ای فرق دارد»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها