کد خبر: 628199
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۸ ۱۱:۲۰:۰۹
| |

اهانت به قرآن در لاهه هلند+جزئیات

اهانت به قرآن کریم در هلند تکرار شد.

اهانت به قرآن در لاهه هلند+جزئیات
کد خبر: 628199
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۸ ۱۱:۲۰:۰۹

 منابع رسانه‌ای از لاهه هلند خبر دادند که یکی از چهره‌های افراطی در هلند به رغم حضور نیروهای پلیس این کشور، به قرآن کریم هتک حرمت کرد.

به گزارش فارس، به رغم مخالفت‌ها و اعتراضات شدید مسلمانان جهان به هتک حرمت کلام الله مجید در برخی کشورهای اروپایی، این بار از هلند خبر رسیده که یک سیاستمدار افراطی به قرآن کریم اهانت کرد.

ادوین واگنسولد که ریاست حزب افراطی راستگرای موسوم به «پگیدا» در هلند را برعهده دارد، در مقابل سفارت ترکیه در لاهه به کلام الله مجید اهانت کرد.

دولت هلند پیش‌تر اقدام این حزب در برگزاری تجمع اسلام ستیزانه روز جمعه (دیروز) در لاهه را که پیش از اقدام موهنانه رئیس آن مقابل سفارت ترکیه انجام شد، محکوم کرد اما مدعی شد که هیچ اختیار قانونی برای جلوگیری کردن از این تجمع ندارد.

بنا بر گزارش رسانه‌های غربی، ادوین واگنسولد یک جلد کلام الله مجید را لگدمال و پاره کرد و در این اقدام موهنانه، دو نفر دیگر هم او را همراهی کردند.

نیروهای پلیس هلند خیابان منتهی به سفارت ترکیه در لاهه را مسدود کردند؛ خیابانی که در آن حدود 50 معترض به اقدام موهنانه علیه قرآن کریم هم حضور داشتند و برخی از آنها پس از هتک حرمت واگنسولد علیه کلام الله مجید، به سمت او سنگ پرتاب کردند.

نیروهای پلیس هلند که به سپر و باتوم مجهز بودند، در حفاظت از ایم فرد هتاک مداخله کردند و به معترضان اجازه ندادند که به سراغ ادوین واگنسولد بروند.

حفاظت پلیس هلند از عامل هتاکی به قرآن کریم در شرایطی انجام می‌شود که اعتراضات سراسری مسلمانان در کشورهای مختلف جهان به تکرار اهانت به مقدسات اسلامی ادامه دارد اما مسئولان کشورهایی که طی ماه‌های اخیر در آنجا اهانت به قرآن کریم انجام شده، کاری برای مقابله با این اقدامات نمی‌کنند و مدعی هستند که مقید به حفاظت از آزادی بیان و تجمعات هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها