کد خبر: 628174
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۸ ۲۱:۰۵:۴۶
| |

طالبان از داعش جدا نیست؛ اگر مسئولان باور ندارند در درک سیاسی خود تردید کنند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: طالبان از داعش جدا نیست. اگر هنوز کسی در میان مسئولان کشور ما وجود دارد که باور نکرده است طالبان در حال اجرای توطئه‌های آمریکا در منطقه به ویژه در ایران است، باید در برخورداری خود از درک سیاسی تردید کند.

طالبان از داعش جدا نیست؛ اگر مسئولان باور ندارند در درک سیاسی خود تردید کنند
کد خبر: 628174
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۸ ۲۱:۰۵:۴۶

روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به مسئولان کشور تاکید کرده که داعش و طالبان از هم جدا نیستند.

به گزارش جمهوری اسلامی، تروریستی که هفته گذشته همزمان با دومین سالگرد سلطه طالبان بر افغانستان به حرم شاهچراغ حمله کرد نیز با اینکه از اتباع تاجیکستان است، بعد از آنکه در ترکیه به عضویت داعش درآمد به افغانستان رفت و سه ماه در آن کشور تحت تعلیم داعش قرار داشت و از آنجا برای انجام جنایت به ایران آمد. آنچه در قالب این جنایت‌ها در دو سال اخیر رخ داده، نشان ‌دهنده این واقعیت تلخ است که سیاست کلی ما در تعامل با حکومت خودخوانده طالبان برخلاف مصالح کشور است و اعتماد به این گروه که حتی در خود افغانستان نیز هیچ جایگاهی نزد مردم ندارد، کاملاً اشتباه و به زیان امنیت منطقه و ملت ایران است. جدا دانستن حساب طالبان از داعش نیز خطای محض است.

این روزنامه در ادامه نوشته است: تردید نباید کرد که زمان تجدید نظر در سیاست تعامل خوشبینانه با طالبان فرا رسیده و ما باید اولاً در مورد اجازه ورود به اتباع افغانستان با احتیاط شدید عمل کنیم، ثانیاً ساماندهی آنان در داخل کشور و نظارت کامل، دقیق و بدون اغماض بر آنا را به بالاترین سطح ممکن برسانیم و ثالثاً امتیازاتی که به طالبان داده‌ایم از جمله تحویل سفارت افغانستان در تهران را از آنها پس بگیریم. اگر هنوز کسی در میان مسئولان کشور ما وجود دارد که باور نکرده است طالبان در حال اجرای توطئه‌های آمریکا در منطقه به ویژه در ایران است، باید در برخورداری خود از درک سیاسی تردید کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • گمنام ارسالی در
    یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲

    دقیقا همین است درشهر ما پراز افعانهایی هستند که بدون مجوز بعنوان گارگر ساختمانی پرسه زنی و قلچماعی میکنند اینها با افعانهای سی سال پیش فرق دارند به هیچ مسلکی پایبند نیستن یواش یواش دارن صاحب کشور میشن

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها