کد خبر: 627813
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۳ ۰۷:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

رکوردی که به قیمت جان یک راهنمای محلی تمام شد

کریستین هاریلا، زن رکوردار سریع‌‌ترین صعودهای جهان، متهم است در حین صعود به قله کی۲ در پاکستان از توقف و کمک کردن به یک راهنمای محلی که سر راهش در حال مرگ بود، امتناع کرده است.

رکوردی که به قیمت جان یک راهنمای محلی تمام شد
کد خبر: 627813
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۳ ۰۷:۰۰:۰۰

زن رکوردار سریع‌‌ترین صعودهای جهان، متهم به نادیده گرفتن مرگ یک انسان برای ثبت رکورد خود است.

به گزارش اعتمادآنلاین، کریستین هاریلا دارنده رکورد سریع‌‌ترین عملیات صعود جهانی به ۱۴ قله بالاتر از هشت هزار متر این روزها با اتهام رفتار غیرانسانی مواجه است.

به نوشته رسانه‌های عربی، هاریلا متهم است در حین صعود به قله کی۲ در پاکستان از توقف و کمک کردن به یک راهنمای محلی که سر راهش در حال مرگ بود، امتناع کرده است.

او که موفق شده به همراه راهنمای محلی‌اش ۱۴ قله با ارتفاع بیش از هشت هزار متر را در سه ماه و یک روز (۹۲ روز) صعود کند و رکورد جهانی آن را تصاحب کند، اکنون متهم است که در رفتاری غیرانسانی، بی‌اعتنا از کنار یک راهنمای محلی که در اصطلاح «شرپا» خوانده می‌شود، گذشته و به جای کمک به او راه خود را برای صعود ادامه داده است.

تصاویر گرفته‌شده از یک پهپاد نشان می‌دهد هاریلا و تیمش چگونه بی‌اعتنا به محمدحسن شرپای نگون‌بخت به صعود خود ادامه می‌دهند، تا این راهنما که از یک گروه دیگر بود بعد از دقایقی جان خود را در این منطقه از دست بدهد.

بعد از انتشار تصاویر این رفتار غیرانسانی، برخی از کاربران فضای مجازی به این ورزشکار حمله کردند و یکی از آنها نوشت: کسی موفقیت تو را به یاد نخواهد آورد ولی هیچ‌کس اقدام غیرانسانی‌ات را فراموش نخواهد کرد.

این زن ورزشکار ۳۷ساله در صفحه اینستاگرام خود ضمن رد ادعای منتقدان اعلام کرد هرکاری از دستش برمی‌آمده برای این شرپا انجام داده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها