کد خبر: 627631
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۴ ۰۸:۱۵:۰۰
| |

واکنش دبیر کل سازمان ملل به حمله تروریستی شاهچراغ

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز را محکوم و با ملت ایران و خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

واکنش دبیر کل سازمان ملل به حمله تروریستی شاهچراغ
کد خبر: 627631
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۴ ۰۸:۱۵:۰۰

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره حمله تروریستی روز یک‌شنبه به حرم شاهچراغ اظهار داشت: دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی روز ۱۳ اوت در شیراز را به شدت محکوم می‌کند و همان‌طور که می‌دانید این، دومین حمله در ۱۰ ماه گذشته به این مکان مذهبی است. 

به گزارش ایسنا، بنابر گزارش وب سایت رسمی سازمان ملل، دوجاریک افزود: اقداماتی که مکان‌های مذهبی و عبادتگاه‌ها را هدف قرار می‌دهد، منفور بوده و دبیرکل نیز بر لزوم محاکمه عاملان این جنایت علیه غیرنظامیانی که از حق خود برای انجام آزادانه اعمال مذهبی استفاده می‌کنند، تاکید می‌کند.

وی همچنین گفت که دبیر کل سازمان ملل متحد عمیق‌ترین تسلیت خود را به خانواده‌های داغدار و ملت جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل دارد.

پیتر استانو، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: اتحادیه اروپا قویا حمله روز یکشنبه به تروریستی حرم مطهر شاهچراغ در شیراز را محکوم می‌کند. این نمونه دیگری از مورد هدف قرارگیری شهروندان بی‌گناه توسط تروریست‌ها است. اتحادیه اروپا به خانواده قربانیان تسلیت می‌گوید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها