کد خبر: 626774
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۸ ۱۱:۲۵:۰۰
| |

حادثه امنیتی برای تل‌آویو؛ سرقت مهمات و اطلاعات از ارتش اسرائیل

ارتش اسرائیل از یک حادثه امنیتی در داخل پایگاه نظامی خود در جولان خبر داد که طی آن مهمات و اطلاعات نظامی به سرقت رفته است.

حادثه امنیتی برای تل‌آویو؛ سرقت مهمات و اطلاعات از ارتش اسرائیل
کد خبر: 626774
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۸ ۱۱:۲۵:۰۰

ارتش رژیم صهیونیستی امروز در گزارشی اعلام کرد که یک سرباز به دلیل سرقت هزاران گلوله از پایگاه‌های نظامی، فروش آن‌ها، همچنین دزدیدن اطلاعات و فروش آن‌ها به یک شهرک‌نشین اسرائیلی درباره پایگاه نظامی در جولان، محکوم و دستگیر شده است. 

به گزارش فارس، طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، در بیانیه ارتش رژیم اشغالگر آمده است که به این پایگاه نظامی بعد از چند روز نفوذ شده و ده‌ها هزار گلوله از آن به سرقت رفته است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که پایگاه‌ها و تأسیسات ارتش رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی به‌ویژه شمال شاهد سرقت‌های مکرر سلاح، مهمات و بمب است. این روند نشان دهنده شکست اشغالگران در حفاظت از تاسیسات نظامی خود حتی در حساس‌ترین مناطق است که رسانه‌ها و افسران رژیم بارها در مورد آن صحبت کرده‌اند.

در ماه ژوئن، دو افسر ارشد تجهیزات نظامی را از پایگاه آموزشی تیپ ناحال پس از اینکه خود را به عنوان سرباز درآورده بودند، سرقت کردند. علاوه بر آن، آن‌ها موفق به سرقت دو دستگاه جیپ رانگلر و ۴قبضه سلاح از این پایگاه آموزشی شده بودند.

رسانه‌های صهیونیستی در جزئیات این سرقت اعلام کرده بودند که این دو افسر «موفق به فریب نگهبان شدند و بدون مجوز مناسب وارد پایگاه شدند. سپس وارد یکی از دفاتر شده و کلیدها را از دو جیب بیرون آورده و راهی برای سرقت ۴قبضه سلاح پیدا کردند».

تحلیلگران صهیونیست درباره آن سرقت از درون ارتش‌ اشغالگران، خاطرنشان کردند که «موفقیت این دو افسر ارشد نشان دهنده ضعف امنیت در پایگاه‌های ارتش اسرائیل است؛ جایی که به راحتی می‌توان جعل هویت کرد و سلاح و تجهیزات ارتش را به سرقت برد».

یک هفته پیش از آن نیز سرقت مشابهی رخ داده بود؛ زیرا ۲۶۰۰۰ گلوله تفنگ از پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در تزالیم به سرقت رفت. رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند مجریان این سرقت، «دو مظنون اسرائیلی بودند که بعداً توسط شاباک دستگیر شدند».

سرقت سلاح از پایگاه‌های ارتش رژیم اشغالگر به پدیده‌ای رایج در سال های اخیر تبدیل شده است. در حالی که نهادهای امنیتی رژیم با حصارکشی انبارها و انبارهای اسلحه و پیچیده کردن مراحل امنیتی، تلاش می‌کردند تا طرحی برای پایان دادن به این سرقت‌های سریالی اجرا کنند. با این حال، «به گفته ناظران اسرائیلی، به نظر می‌رسد سرقت یک وسیله جنگی برای کسانی که مایل به انجام این کار هستند، همچنان امکان پذیر است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها