کد خبر: 626663
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۷ ۱۷:۵۵:۱۴
| |

آمریکا به دنبال قانع کردن کودتاچیان نیجر برای کوتاه آمدن

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با الجزیره گفت که آن چه در نیجر در جریان است مانعی برای نظم قانون اساسی است و بازگشت«محمد بازوم» رئیس جمهور برکنار شده به قدرت حتمی است.

آمریکا به دنبال قانع کردن کودتاچیان نیجر برای کوتاه آمدن
کد خبر: 626663
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۷ ۱۷:۵۵:۱۴

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با الجزیره گفت که آن چه در نیجر در جریان است مانعی برای نظم قانون اساسی است و بازگشت«محمد بازوم» رئیس جمهور برکنار شده به قدرت حتمی است.

به گزارش جماران، بلینکن گفت: ما مانند شماری از کشورهای در سراسر آفریقا به ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادی غرب آفریقا (اکواس)  بر بازگشت نظام قانون اساسی  به نیجر مصمم هستیم.

وی افزود: این همان چیزی است که اکنون همه بر آن تمرکز کرده اند به همین دلیل من با بازوم رئیس جمهور نیجر و با تعدادی از رهبران در سراسر آفریقا و همه کسانی که یک هدف یعنی بازگرداندن نظام قانون اساسی  را دنبال می کنند، در تماس  هستم.

 این در حالی است که «ویکتوریا نولند» معاون وزیر امور خارجه آمریکا که به نیامی، پایتخت نیجر سفر کرده در کنفرانس خبری اظهار داشت: به درخواست آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده برای دیدار رودررو با کسانی که مسئول این چالش نظم دموکراتیک هستند به نیجر سفر کرده‌ام.

وی افزود: در اینجا هستم تا ببینیم آیا می‌توانیم این مسائل را از طریق دیپلماتیک حل و فصل کنیم. مذاکراتی را آغاز کردیم تا ببینیم چه چیزی در رابطه ما در خطر است.

ایالات متحده هنوز تحولات اخیر در نیجر را "کودتا" نمی‌خواند. اگر به عنوان یک کودتا توصیف شود، از نظر قانونی، ایالات متحده باید کمک‌های خود را به دولت نیجر قطع کند.

گفتنی است عناصر وابسته به گارد ریاست جمهوری نیجر صبح روز چهارشنبه 26 جولای، کودتا کرده و محمد بازوم، رئیس جمهور این کشور را در داخل کاخ ریاست جمهوری بازداشت کردند.

وزیر خارجه ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که بخشی از کمک‌ها به نیجر را متوقف کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها