کد خبر: 625513
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۰ ۱۲:۵۶:۲۶
| |

درپی هتک حرمت قرآن کریم؛ سفر هیأتی از سازمان همکاری اسلامی به اروپا

سازمان همکاری اسلامی ضمن پذیرش پیشنهاد وزیر امورخارجه ایران برای واکنش به سیاست‌های سوئد و دانمارک، اعلام کرد که هیأتی را در اعتراض به تداوم روند هتک حرمت قرآن کریم به اتحادیه اروپا می‌فرستد.

درپی هتک حرمت قرآن کریم؛ سفر هیأتی از سازمان همکاری اسلامی به اروپا
کد خبر: 625513
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۰ ۱۲:۵۶:۲۶

سازمان همکاری اسلامی با اعلام این خبر که هیأتی را برای ابراز مخالفت خود با اقدامات جنایتکارانه علیه مقدسات دین اسلام به اتحادیه اروپا اعزام خواهد کرد، از کشورهای عضو خواست تا تصمیماتی را در خصوص روابط خود با کشورهایی که در آن‌ها حرمت قرآن کریم صورت می‌گیرد، اتخاذ کنند.

به گزارش فارس و براساس گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱» این موضوعات در بیانیه‌ای از سوی سازمان همکاری اسلامی و در پایان نشست اضطراری وزرای کشورهای عضو آن که روز گذشته (دوشنبه، ۳۱جولای) به صورت مجازی برگزار می‌شد، مطرح گردید؛ نشستی که محور اصلی آن رد تکرار هتک حرمت علیه قرآن کریم در سوئد و دانمارک بود.

این سازمان در بیانیه پایانی اعلام کرد که حملات مکرر و آشکار به حرمت و قداست قرآن کریم در دانمارک و سوئد را، بدون اینکه این دولت‌ها برای جلوگیری از آن اقدامی انجام دهند، به شدت محکوم می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده بود که سازمان همکاری تصمیم گرفته «هیأتی را بفرستد تا از کمیسیون اتحادیه اروپا بخواهد اقدامات لازم را برای اطمینان از عدم تکرار این عمل جنایتکارانه به بهانه آزادی بیان اتخاذ کند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها