کد خبر: 625409
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۹ ۲۳:۰۵:۰۰
| |

واکنش عربستان به قرآن‌سوزی چندباره در سوئد

وزیر امور خارجه عربستان نسبت چندباره آتش زدن قرآن واکنش نشان داد و گفت: اهانت‌های مکرر به قرآن هیچ توجیحی ندارد.

واکنش عربستان به قرآن‌سوزی چندباره در سوئد
کد خبر: 625409
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۹ ۲۳:۰۵:۰۰

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد: «تحت هیچ توجیهی نمی‌توان اهانت‌های مکرر به قرآن کریم را پذیرفت.»

به گزارش راشا تودی، بن فرحان اظهار داشت: عربستان به اهمیت تحکیم ارزش‌های گفت‌وگو، رواداری و احترام میان ملت‌ها، ادیان و فرهنگ‌ها باور دارد.

وی گفت: عربستان بر اهمیت آزادی بیان به عنوان ارزشی اخلاقی تاکید دارد که موجب گسترش احترام و همزیستی مسالمت‌آمیز شود نه اینکه ابزاری برای اشاعه نفرت و درگیری میان فرهنگ‌ها و ملت‌ها باشد.

بن فرحان در جریان مشارکت ویدئوکنفرانسی در نشست اضطراری وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ضمن رایزنی درباره اهانت‌های مکرر به ساحت قرآن کریم در شماری از کشورهای غربی اظهار داشت: امیدواریم این نشست استثنایی منجر به خروجی ثمربخش در متوقف کردن این رفتارهای تحریک‌آمیز بر اساس قوانین بین‌المللی مربوطه شود.

وزیر امور خارجه عربستان تصریح کرد: این اقدامات تحریک‌آمیز با هیچ توجیهی قابل قبول نیست و در تضاد با قوانین بین‌المللی دعوت‌کننده به صلح و همگرایی قرار دارد همچنین با تلاش‌های بین‌المللی برای گسترش ارزش‌های رواداری، اعتدال و رد افراط گرایی در تناقض است.

وی ادامه داد: سازمان همکاری اسلامی و کشورهای عضو نقشی پررنگ در هماهنگی و همکاری با سازمان‌های اسلامی دیگر برای دفاع از ارزش‌های رواداری و صلح و نشر چهره‌ درست از اسلام و رد افراط‌گرایی و تعصب برعهده دارند.

بن فرحان اظهار داشت: در همین راستا، تلاش‌های کشورهای عضو با قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل درخصوص مبارزه با نفرت‌پراکنی دینی به ثمر نشست.

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان در پایان تاکید کرد: فرهنگ جهانی رواداری و صلح تنها با هم‌افزایی تلاش‌های بین‌المللی در تقویت اصول احترام و پذیرش ادیان و همکاری برای تقویت این فرهنگ در همه جوامع بنا می‌شود.

پیش از این، «سلوان مومیکا»، پناهنده عراقی به سوئد برای بار سوم اقدام به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در برابر ساختمان پارلمان سوئد کرده بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها