کد خبر: 625052
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۸ ۲۰:۲۰:۲۷
| |

سوال روزنامه جمهوری اسلامی از رسانه‌های دولتی و حاکمیتی:

چه فرقی میان شیعیان افغانستانی با مردم فلسطین، لبنان و سوریه است؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: چه فرقی میان شیعیان افغانستان با مردم فلسطین و لبنان و سوریه وجود دارد که وقتی صهیونیست‌ها به مردم آن کشورها حمله می‌کنند تمام دستگاه‌ها و رسانه‌های دولتی از آنها حمایت می‌کنند ولی وقتی طالبان عزاداران را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند حتی از دادن اخبار این جنایت‌ها هم خودداری می‌شود؟

چه فرقی میان شیعیان افغانستانی با مردم فلسطین، لبنان و سوریه است؟
کد خبر: 625052
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۸ ۲۰:۲۰:۲۷

روزنامه جمهوری اسلامی از سیاست یک بام و دو هوای رسانه‌های دولتی و وابسته درباره طالبان و وضعیت مردم افغانستان گلایه کرده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، سخنان واقع‌بینانه درباره ماهیت طالبان را باور نکردند و هم در داخل افغانستان و در ایران برای تطهیر طالبان تلاش کردند. این تلاش تطهیری از دو طایفه بسیار عجیب بود، یکی طایفه سیاسیون و دیگری اهالی رسانه به ویژه رسانه ملی.با گذشت زمان که نادرستی تحلیل و گمانه‌‌زنی‌های اصحاب تطهیر روشن شد، انتظار این بود که آنها دست از تطهیر بردارند و درصدد جبران برآیند. متاسفانه چنین نشد.

این روزنامه افزوده است: رسانه‌های دولتی یا وابسته به دولت نیز علیرغم مشاهده خُلف وعده‌ها، جنایت‌ها، خیانت‌ها و اقدامات ضدانسانی طالبان در نقاط مختلف افغانستان حاضر نبودند و هنوز هم نیستند بی‌طرفانه اخبار واقعی این کشور را اطلاع‌رسانی کنند و از عملکرد طالبان و حکومت خودخوانده این گروه متحجر و ضدانسان گزارش‌های عینی به افکار عمومی بدهند. سوال بسیار مهمی که مشاهده سیاست امتیازدهی مسئولین ایرانی به حکومت خودخوانده طالبان به ذهن می‌آورد اینست که چه فرقی میان شیعیان افغانستان با مردم فلسطین و لبنان و سوریه وجود دارد که وقتی صهیونیست‌ها به مردم آن کشورها حمله می‌کنند تمام دستگاه‌ها و رسانه‌های دولتی کشورمان تمام‌قد از آنها حمایت می‌کنند ولی وقتی طالبان به شیعیان افغانستان ظلم می‌کنند و گروه گروه آنها را به قتل می‌رسانند و وادار به کوچ اجباری می‌کنند و عزاداری‌های حسینی‌شان را ممنوع می‌نمایند و عزاداران را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و به شهادت می‌رسانند، حتی از دادن اخبار این جنایت‌ها هم خودداری می‌شود؟ مسئولان سیاسی و اجرائی کشورمان و تطهیر کنندگان طالبان برای این سیاست یک بام و دو هوا چه توجیهی دارند؟ علاوه بر شیعیان افغانستان، پیروان سایر مذاهب هم این سوال مهم را از مسئولین ایرانی دارند که اگر دلیل حمایت شما از مردم فلسطین و لبنان و سوریه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی اینست که آنها مسلمان هستند، ما مردم افغانستان هم مسلمان هستیم، پس چرا از ما در برابر جنایات طالبان حمایت نمی‌کنید؟ 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها