کد خبر: 624941
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۸ ۲۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

از سودان در آستانه چهار ماه جنگ چه خبر؟

جنگ در سودان از 15 آوریل گذشته آغاز شده است، کشمکش بر سر قدرت بین دو قطب نظامی این کشور فجایع انسانی بسیاری برای ساکنان آن به بار آورده است.

از سودان در آستانه چهار ماه جنگ چه خبر؟
کد خبر: 624941
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۸ ۲۱:۰۰:۰۰

سیدعماد حسینی- جنگ در سودان از 15 آوریل گذشته آغاز شده است، کشمکش بر سر قدرت بین دو قطب نظامی این کشور فجایع انسانی بسیاری برای ساکنان آن به بار آورده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، هر از چند روزی اخباری در مورد مرگ شماری از افراد بر اثر گرسنگی منتشر می‌شود.

یکی از آخرین اخباری که در آستانه صدمین روز این جنگ در رسانه‌های این کشور منتشر شد، مرگ یکی از موسیقیدانان معروف سودان بر اثر گرسنگی بود.

شرایط در سودان چنان وخیم است که مردم حتی از دسترسی به حداقل غذا هم عاجز‌ند و آن‌قدر در خانه‌های خود گرسنه می‌مانند تا جان دهند.

بر اساس آمار رسمی منتشرشده، حداقل سه میلیون سودانی بر اثر این جنگ آواره شده‌اند که 700 هزار نفر از آنها به کشورهای دیگر رفته‌اند.

وزارت بهداشت سودان نیز از مرگ یک هزار و 136 نفر سخن می‌گوید گرچه مسئولان سودانی تاکید دارند رقم تلفات بسیار بیشتر از این است.

سندیکای پزشکان سودان هم طی بیانیه‌ای اعلام کرد 62 مرکز درمانی از 89 مرکز فعال در کشور به دلیل جنگ و درگیری بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع تعطیل شده و 19 بیمارستان نیز مستقیماً گلوله‌باران شده‌اند.

به دلیل برابری تقریبی توان نظامی دو طرف درگیری، هیچ یک از طرف‌ها قادر به کسب پیروزی قاطع علیه دیگری نیست و از همین رو این درگیری به یک جنگ فرسایشی تبدیل شده و قربانیان بیشتری از میان غیرنظامیان می‌گیرد.

آخرین اخبار از تلاش‌های میانجیگرانه نیز نشان می‌دهد، گفت‌وگوها بین دو طرف درگیر حتی گفت‌وگوی غیرمستقیم نیز وارد مراحل جدی نشده و به همین خاطر کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند، این درگیری حداقل در میان‌مدت ادامه پیدا خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها