کد خبر: 624226
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۲ ۱۴:۵۵:۰۰
| |

سخنگوی وزارت خارجه:

دولت عراق متعهد به پرداخت مطالبات ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مطالبات ایران از عراق و کره جنوبی گفت: دولت عراق متعهد به پرداخت مطالبات ایران است و در این زمینه مطالبات ما و حتی به حساب خاص متعلق به طرف ایرانی در بانک عراقی واریز کرده است.

دولت عراق متعهد به پرداخت مطالبات ایران است
کد خبر: 624226
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۲ ۱۴:۵۵:۰۰

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود که امروز (دوشنبه 24 ژوئیه) برگزار شد، گفت: در سایه تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی دولت آمریکا انجام تجارت و مبادلات تجاری آزاد بین ایران و کشورهای مختلف دچار اشکال شد. برخی از کشورها تحت فشارهای سیاسی غیرقابل قبول دولت آمریکا از پرداخت مطالبات ایران خودداری کردند و یا به دلیل بسته شدن امکان نقل و  انتقال بانکی برخی کشورها از جمله عراق نتوانستند به رغم تمایل و اراده این میزان از مطالبات ایران را در اختیار کشور ما قرار دهند.

به گزارش میزان، کنعانی افزود: دولت عراق متعهد به پرداخت مطالبات ایران است و در این زمینه مطالبات ما و حتی به حساب خاص متعلق به طرف ایرانی در بانک عراقی واریز کرده است. دولت آمریکا اخیرا اعلام کرده مجوز لازم را برای انتقال بخشی از مطالبات به خارج از بانک عراقی صادر کرده و ایران پیگیر دریافت این مطالبات است. پیشرفت‌هایی داشتیم ولی نیازمند وصول مطالبات هستیم. دولت در این زمینه با جدیت موضوع را از طرق مختلف دنبال می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها