کد خبر: 624166
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۲ ۰۹:۳۵:۰۰
| |

بایدن هم از نتانیاهو خواست «اصلاحات قضایی» را متوقف کند

در آستانه رای گیری کنست (پارلمان رژیم اسرائیل) برای تصویب بند مهمی از لایحه جنجالی (اصلاحات قضایی) کابینه این رژیم، رئیس جمهوری آمریکا خواستار توقف روند تصویب این لایحه شد.

بایدن هم از نتانیاهو خواست «اصلاحات قضایی» را متوقف کند
کد خبر: 624166
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۲ ۰۹:۳۵:۰۰

در آستانه رای گیری کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برای تصویب بند مهمی از لایحه جنجالی (اصلاحات قضایی) کابینه این رژیم، رئیس جمهوری آمریکا خواستار توقف روند تصویب این لایحه شد.

به گزارش ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با وبسایت عبری زبان «واللا» به شدت نسبت به رای گیری امروز (دوشنبه) در کنست رژیم صهیونیستی برای تصویب نهایی بند لغو «استدلال معقولیت» یا «دلیل منطقی» لایحه اصلاحات قضایی ابراز نگرانی کرد.

بایدن در این باره گفت، به‌نظر می‌رسد لایحه‌ای که به عنوان بخشی از اصلاحات قضایی مورد بحث قرار گرفت، تنها شکاف‌ها و اختلافات را در رژیم صهیونیستی گسترش داده و آن‌ها را کاهش نمی‌دهد.

وی افزود: با توجه به گستردگی تهدیدها و چالش‌های پیش روی اسرائیل، منطقی نیست که رهبران اسرائیل عجله کنند، آنها باید برای رسیدن به اجماع، همه را گردهم بیاورند.

روابط میان رژیم صهیونیستی و آمریکا در ماه‌های اخیر به دنبال طرح «اصلاحات» قضایی رژیم صهیونیستی که براساس آن اختیارات دیوان عالی کاهش می‌یابد، دچار تنش شده است.

اظهارات بایدن ساعاتی قبل از رای‌گیری در کنست برای تصویب نهایی بند مذکور در لایحه اصلاحات قضایی کابینه بنیامین نتانیاهو بیان شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها