کد خبر: 623948
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۱ ۰۸:۳۵:۱۷
| |

رئیس‌جمهور اوکراین:

پل کریمه «تأسیسات دشمن» را هدف نظامی قانونی می‌دانیم

رئیس جمهور اوکراین با ادعای اینکه پل متصل‌کننده کریمه به روسیه، جنگ را به ارمغان می‌آورد نه صلح، گفت که این «تأسیسات دشمن» را هدف نظامی قانونی می‌داند.

پل کریمه «تأسیسات دشمن» را هدف نظامی قانونی می‌دانیم
کد خبر: 623948
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۱ ۰۸:۳۵:۱۷

باگذشت شش روز از حمله تروریستی مرگبار نیروهای اوکراینی به پل متصل‌کننده شبه‌جزیره کریمه به سرزمین اصلی فدراسیون روسیه، کی‌یف مدعی قانونی‌بودن این حملات شد.

به گزارش فارس، ولودیمر زلنسکی»رئیس جمهور اوکراین که حدود بیست درصد از خاک کشورش را با سودای پیوستن به ناتو از دست داده و باوجود سیل کمک‌های نظامی غرب بازهم یارای مقابله با عملیات نظامی ویژه روسیه را ندارد، گفت که پل کریمه را هدف نظامی قانونی می‌داند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، زلنسکی طی سخنرانی ویدئویی در اندیشکده امنیتی «اَسپِن» در آمریکا، مدعی شد که پل‌شبه جزیره کریمه، «جنگ را به ارمغان می‌آورد، نه صلح» و بنابراین یک هدف نظامی مشروع است.

وی در این‌باره توضیح داد: «پل، جاده و ریلی که توسط روسیه ساخته شد و در سال ۲۰۱۸ به بهره‌برداری رسید، فقط یک جاده لجستیکی نبود. این مسیری است که برای تغذیه جنگ با مهمات استفاده می‌شود و این کار به صورت روزانه انجام می‌شود و شبه‌جزیره کریمه را نظامی می‌کند».

رئیس جمهور اوکراین ادعا کرد: «برای ما، این پل یک تاسیسات [نظامی] دشمن است که خارج از قوانین بین‌المللی و تمام هنجارهای قابل اجرا ساخته شده است. بنابراین، قابل درک است که این یک هدف برای ما باشد».

زلنسکی با ادعای اینکه روسیه از همان ابتدا مانع بهره‌برداری از توافق صادرات غلات شده بود، اظهار داشت: «سپس آنها این حمله به پل کریمه را در نظر گرفته و از آن به عنوان دستاویز استفاده کردند. اگر [حمله به] پل کریمه نبود، بهانه دیگری [برای فسخ توافق] پیدا می‌کردند».

به نوشته رویترز، وی با اذعان به اینکه ضدحمله اوکراین علیه روسیه کُندتر از آنچه او می‌خواست پیش می‌رود، افزود: «اوکراین عقب‌نشینی نمی‌کند. به تدریج در حال آزادسازی مناطق خود هستیم که بسیار مهم است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها