کد خبر: 623405
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۸ ۱۸:۴۰:۰۰
| |

قدردانی کنایه‌آمیز یک روزنامه از روسیه؛ ممنون که چهره مزور خود را نشان دادید

روزنامه اطلاعات نوشت: اکنون از روسیه سپاسگزاریم که تا اندازه‌ای (آری، تنها تا اندازه‌ای) پرده از چهره مزوّر خود برداشت و آشکارا در موضوع تمامیت ارضی ایران، خدشه وارد کرد؛ کاری که چندی پیش چین کرد.

قدردانی کنایه‌آمیز یک روزنامه از روسیه؛ ممنون که چهره مزور خود را نشان دادید
کد خبر: 623405
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۸ ۱۸:۴۰:۰۰

روزنامه اطلاعات با یادآوری هشدار دلسوزان مبنی بر دشمنی روس‌ها با ایران به کنایه نوشته باید از روس‌ها سپاسگزار باشیم ک چهره مزور خود را نشان دادند.

به گزارش اطلاعات، در طی سالهای گذشته، بارها بسیاری از آشنایان با تاریخ معاصر ایران، یادآوری کردند که روسها دشمن تاریخی ما هستند و کاملاً غیر قابل اعتمادند؛ اما برخی «دلسوزان» اصرار داشتند که میان روسیۀ تزاری و اتحاد جماهیر شوروی با روسیۀ کنونی تفاوت قائل شویم. اکنون از روسیه سپاسگزاریم که تا اندازه‌ای (آری، تنها تا اندازه‌ای) پرده از چهره مزوّر خود برداشت و آشکارا در موضوع تمامیت ارضی ایران، خدشه وارد کرد؛ کاری که چندی پیش چین کرد. 

روزنامه اطلاعات سپس نوشته است: آیا آنهایی که فریاد می‌زدند «روسیه دشمن تاریخی ماست»، خطا می‌کردند؟ آیا نباید در سیاست خارجی خود تجدیدنظر کنیم و دست خود را برای برقراری روابط با همه کشورها چنان باز بگذاریم که حق انتخاب‌های متعدد داشته باشیم، نه اینکه در میان قدرتمندان، محدود به چین و روسیه باشیم که خودشان را بارها نشان داده‌اند و در میان جهان‌سومی‌ها نیز محدود به کشورهای ناتوان و کمک‌خواه باشیم که با اندک وسوسه‌ای، پایشان بلغزد و همچون آلبانی و جیبوتی از کار در‌آیند؟ اگر قرار است هر کشور فقط به منافع ملی خود پایبند باشد و حق و حقوق دیگران نادیده انگاشته شود، ما چرا منافع ملی خود را ملاک اصلی قرار ندهیم؟

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها