کد خبر: 623351
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ ۲۳:۳۰:۱۱
| |

المانیتور:

پل زمینی‌ای که عربستان و امارات را به اسرائیل متصل می‌کند، احتمالا تا پایان سال تکمیل می‌شود

یکی از مقامات وزارت امور خارجه اسرائیل در گفتگو با المانیتور تایید کرده است که کار بر روی پروژه پل زمینی که این رژیم را به عربستان سعودی متصل می‌کند، آغاز شده است.

پل زمینی‌ای که عربستان و امارات را به اسرائیل متصل می‌کند، احتمالا تا پایان سال تکمیل می‌شود
کد خبر: 623351
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ ۲۳:۳۰:۱۱

یکی از مقامات وزارت امور خارجه اسرائیل در گفتگو با المانیتور شروع پروژه پل زمینی اسراییل به عربستان را تایید کرد.

به گزارش انتخاب، در ادامه این مطلب المانیتور آمده است: روزنامه اسرائیلی یدیعوت احارونت در 7 ژوئیه گزارش داد که اسرائیل و ایالات متحده در حال کار بر روی طرحی برای ایجاد یک پل زمینی پیوسته که اردن، اسرائیل، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را به هم متصل می کند.

همچنین از خلیج فارس مستقیماً به بنادر دریایی اسرائیل منتهی می شود، هستند. این رسانه این خبر را به نقل از مقامات ارشد اسرائیلی اعلام کرد، اما تاکنون هیچ خبر رسمی در مورد این پروژه وجود نداشته است.

لیور حیات، سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل اما اکون تایید کرد که دولت در حال کار بر روی این پروژه است که از امارات آغاز می شود، از عربستان سعودی می گذرد و سپس به بنادر دریایی اسرائیل ختم می شود. یدیعوت احارونت همچنین گزارش داد که این طرح قرار است بعداً به بحرین و عمان گسترش یابد.

او افزود: ما در حال کار روی آن هستیم. ما ضرب الاجلی برای تکمیل آن نداریم اما ممکن است تا پایان سال تکمیل شود.

مجموعه‌ای از گزارش‌ها حاکی از آن است که اسرائیل و عربستان سعودی به آرامی به احیای روابط نزدیک‌تر می‌شوند. سه سال پس از امضای توافق‌نامه ابراهیم توسط اسرائیل با چندین کشور حاشیه خلیج فارس. الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل در ماه مه به المانیتور گفت که دو دولت می توانند تا پایان سال به موفقیت دست یابند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها