کد خبر: 622940
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۵ ۱۶:۰۵:۵۷
| |

استفاده از گوشی آیفون برای مقامات دولتی ممنوع شد

وزارت بازرگانی روسیه استفاده از گوشی آیفون برای اهداف کاری به وسیله مقامات دولتی را ممنوع کرد.

استفاده از گوشی آیفون برای مقامات دولتی ممنوع شد
کد خبر: 622940
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۵ ۱۶:۰۵:۵۷

روسیه هزاران مقام و کارمند دولتی در این کشور را از استفاده از گوشی هوشمند آیفون و دیگر محصولات شرکت اپل به دلیل نگرانی از جاسوسی آمریکا منع کرد.

به گزارش ایرنا، این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) اعلام کرد مواردی از عملیات جاسوسی را با استفاده از دستگاه‌های اپل کشف و شناسایی کرده است.

فایننشال تایمز نوشت وزارت بازرگانی روسیه اعلام کرده که از روز دوشنبه استفاده از آیفون را برای «اهداف کاری» منع می‌کند. وزارت توسعه دیجیتال و شرکت دولتی روس تِک نیز که تحت تحریم غرب به بهانه کمک به جنگ اوکراین است گفته که از این رویه پیروی می‌کنند و حتی تاکنون ممنوعیت هایی را اعمال کرده‌اند.

این رسانه خاطرنشان کرد؛ ممنوعیت استفاده از گوشی‌های آیفون، تبلت‌های‌ای پد و دیگر دستگاه‌های ساخت شرکت آمریکایی اپل در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مهم روسیه، افزایش نگرانی کرملین و دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه را از فعالیت‌های جاسوسی فزاینده سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا علیه نهادهای دولتی روسیه نشان می‌دهد.

فایننشال تایمز به نقل از یک فرد نزدیک به سازمان دولتی منع‌کننده استفاده از محصولات اپل افزود: مقام‌های امنیتی در وزارتخانه‌ها از جمله کارمندان سرویس امنیت فدرال روسیه که پست‌های دولتی از جمله معاونان وزیر را در اختیار دارند، اعلام کرده‌اند که استفاده از ایفون دیگر امن نیست و باید به دنبال استفاده از دستگاه‌های جایگزین باشند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها