کد خبر: 622408
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ ۱۶:۲۰:۱۰
| |

کنایه به دولت رئیسی به بهانه تهاتر نفت عراق با گاز ایران؛ زیره به کرمان می‌آورید؟

روزنامه توسعه ایرانی نوشت: خبر تهاتر نفت عراق با گاز ایران توسط السودانی که درواقع برای اقناع معترضان خاموشی‌های شهر بصره در گرمای سوزان هوا اعلام شده است؛ مصداق بارز ضرب‌المثل «زیره به کرمان» ایرانی‌هاست؛ کنایه‌ای از عقل تجارت نداشتن و عمل زیانبخش در بازرگانی!

کنایه به دولت رئیسی به بهانه تهاتر نفت عراق با گاز ایران؛ زیره به کرمان می‌آورید؟
کد خبر: 622408
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ ۱۶:۲۰:۱۰

روزنامه توسعه ایرانی از تهاتر گاز ایران با نفت خام عراق انتقاد کرده و آن را مصداق بارز «زیره به کرمان بردن» دانسته است.

به گزارش توسعه ایرانی، ابتدا قرار بود عراق در قبال بدهی‌اش به ایران غذا و دارو ارسال کند، اما امریکا حتی اجازه‌ این کار را هم نداده و  السودانی از موافقت تهران برای تهاتر نفت و گاز دو کشور به دلیل تحریم‌ها خبر داده است  پرسش اساسی این است که دیپلماسی عزت در کجای این معادله  جای دارد؟

این روزنامه افزوده است: خبر تهاتر نفت عراق با گاز ایران توسط السودانی که درواقع برای اقناع معترضان خاموشی‌های شهر بصره در گرمای سوزان هوا اعلام شده است؛ مصداق بارز ضرب‌المثل «زیره به کرمان» ایرانی‌هاست؛ کنایه‌ای از عقل تجارت نداشتن و عمل زیانبخش در بازرگانی!

توسعه ایرانی تاکید کرده است: به نظر می‌رسد بر خلاف تصور دولت سیزدهم، سیاست رویکرد به شرق نیز نه تنها کمکی به حل مشکلات اقتصادی ایران نکرده است که چه بسا بتوان گفت با رفتار متناقض و مزورانه روسیه و چین در قبال تمامیت ارزی ایران در خلیج فارس، دیپلماسی عزت دولت رئیسی عملا تبدیل به عنوان بی‌مسمایی هم شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها