کد خبر: 622283
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۱ ۱۱:۳۵:۲۹
| |

وزیر جنگ اسرائیل امروز به آذربایجان می‌رود

خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان به نقل از یک منبع دیپلماتیک خبر داد وزیر جنگ رژیم اسرائیل امروز در سفری رسمی عازم پایتخت جمهوری آذربایجان می‌شود.

وزیر جنگ اسرائیل امروز به آذربایجان می‌رود
کد خبر: 622283
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۱ ۱۱:۳۵:۲۹

یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه (۱۲ ژوئیه) به باکو پایتخت جمهوری آذربایجان سفر می‌کند. 

به گزارش فارس، خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان به نقل از یک منبع دیپلماتیک ضمن اعلام خبر این سفر رسمی، افزود «هدف از آن تقویت روابط استراتژیک بین دو طرف، تقویت همکاری‌های سیاسی و گسترش روابط امنیتی و مرتبط با فناوری است». طبق این گزارش، گالانت در این سفر با همتایان خود درباره «راه‌های تقویت ثبات منطقه‌ای» گفت‌وگو خواهد کرد. 

جمهوری آذربایجان اوایل سال میلادی جاری سفارتخانه را خود در فلسطین اشغالی افتتاح کرد و تل‌آویو به دنبال توسعه بیشتر روابط با باکو است. 

در همین راستا، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نهم خرداد به جمهوری آذربایجان سفر کرد. پیش از او هم وزیر خارجه رژیم موقت صهیونیستی به جمهوری آذربایجان سفر کرده بود.

هرتزوگ در فرودگاه بن گوریون و قبل از ترک تل‌آویو به مقصد باکو، جمهوری آذربایجان را «کشور دوست» خطاب و ابراز امیدواری کرد روابط و همکاری‌های دو طرف بیشتر از قبل شود.

رئیس رژیم صهیونیستی همچنین علیه ایران موضع‌گیری کرد و مدعی شد که ایران «یک نیروی ثبات‌زدا در این منطقه است و به دنبال تضعیف ائتلاف‌ها و اتحادهای صلح اسرائیل و امنیت در منطقه است».

در همین خصوص «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دهم خرداد در توئیتی نوشت: هیچ یک از تحرکات منطقه‌ای رژیم صهیونیستی از دیدگان نافذ جمهوری اسلامی ایران پنهان نمی‌ماند. لانه عنکبوت قابل اتکا نیست و تقلا برای بسط حضور منطقه‌ای، کمکی به ترمیم بنیان متزلزل داخلی رژیم جعلی نخواهد کرد. رژیم صهیونیستی نزد ملت‌های جهان منفور است و آینده ای نخواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها