کد خبر: 622253
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۱ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

بیانیه ضدایرانی ناتو؛ ایران تحویل پهپاد به روسیه علیه اوکراین را متوقف کند

سران کشورهای عضو ناتو در نشست این سازمان در لیتوانی، با تکرار برخی ادعاهای تکذیب‌شده، از آنچه «فعالیت های بدخواهانه ایران در قلمرو هم‌پیمانان» خوانده است، ابراز نگرانی کرده و از این کشور خواستند تحویل هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را متوقف کند.

بیانیه ضدایرانی ناتو؛ ایران تحویل پهپاد به روسیه علیه اوکراین را متوقف کند
کد خبر: 622253
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۱ ۰۹:۰۰:۰۰

سران کشورهای عضو ناتو در نشست این سازمان در لیتوانی، با تکرار برخی ادعاهای تکذیب‌شده، از آنچه «فعالیت های بدخواهانه ایران در قلمرو هم‌پیمانان» خوانده است، ابراز نگرانی کرده و از این کشور خواستند تحویل هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را متوقف کند.

به گزارش ایلنا، در بیانیه مشترکی که امروز -سه‌شنبه- در این‌باره منتشر شد، ادعا شده است که «حمایت ایران از جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین» بر امنیت یورو آتلانتیک تأثیر می‌گذارد.

در ادامه این ادعاها آمده است: «از ایران می‌خواهیم که حمایت نظامی خود از روسیه، به‌ویژه انتقال وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد) را که برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی مورد استفاده قرار گرفته و باعث تلفات غیرنظامی گسترده شده‌اند، متوقف کند».

سران ناتو همچنین با تکرار برخی مواضع بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران،  بر «عزم قاطع» خود مبنی بر اینکه ایران هرگز سلاح هسته‌ای تولید نمی‌کند، تأکید کرده و از این کشور خواستند تا «به تعهدات قانونی خود بر اساس توافقنامه پادمان‌ها در پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای عمل کند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها