کد خبر: 621473
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۶ ۲۱:۱۰:۰۶
| |

وزیر خارجه آلمان:

روسیه تحت حکمرانی پوتین، تهدیدی علیه امنیت اروپا باقی خواهد ماند

به اعتقاد آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان، «روسیه تهدیدی برای صلح و امنیت قاره اروپا باقی خواهد ماند و باید راهبردی امنیتی علیه مسکو تدوین کرد.»

روسیه تحت حکمرانی پوتین، تهدیدی علیه امنیت اروپا باقی خواهد ماند
کد خبر: 621473
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۶ ۲۱:۱۰:۰۶

آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان گفت: «ما می‌دانیم که روسیه در آینده نزدیک تحت حکمرانی ولادیمیر پوتین، تهدیدی علیه صلح و امنیت قاره ما باقی خواهد ماند.»

بربوک از کشورهای اروپایی خواست تا راهبردی امنیتی علیه روسیه تدوین کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان در پایان بار دیگر خواهان افزایش فشار تحریم‌ها علیه مسکو و حمایت بیشتر از اوکراین شد.

درخصوص کمک نظامی به اوکراین، برخی از سیاستمداران آلمان بر این عقیده بودند که ارسال تجهیزات نظامی سنگین به منطقه و جایی که نازی‌های هیتلر در جریان دوم جنگ جهانی دوم در آنجا جنگیدند، کار درستی نیست.

گروه دوم اما معتقد بودند که این تسلیحات هر چه سریعتر می‌بایست در اختیار ارتش اوکراین قرار گیرد، اما تسلیحاتی که سربازان و نظامیان اوکراینی نیازی به آموزش نظامی وقت‌گیر برای استفاده از آن تسلیحات نداشته باشند.

از همین رو ایده‌ گروه دوم در کمک نظامی به اوکراین شکل گرفت. کشورهای دوست آلمان که از اقمار اتحاد جماهیر شوروی سابق بودند، تجهیزات نظامی سنگین خود را به اوکراین می فرستادند، تجهیزاتی که نظامیان اوکراین نیازی به آموزش برای استفاده از آنها ندارند، و آلمان در عوض تجهیزات نظامی مدرن و امروزی خود را به این کشورها می‌داد تا جایگزین شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها