کد خبر: 621323
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۵ ۱۰:۵۰:۱۱
| |

احتمالا ژاپن به کشورهای جهان سوم تسلیحات صادر کند

دبیر ارشد کابینه ژاپن اعلام کرد، ائتلاف حاکم از حزب لیبرال دموکرات ژاپن و حزب سیاسی کومیتو در مورد مسائل مربوط به صادرات احتمالی تسلیحات به کشورهای جهان سوم گفت‌وگو و رایزنی کردند.

احتمالا ژاپن به کشورهای جهان سوم تسلیحات صادر کند
کد خبر: 621323
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۵ ۱۰:۵۰:۱۱

رسانه ژاپنی ان‌اچ‌کی به نقل از هیروکازو ماتسونو،‌ دبیرکابینه ژاپن اعلام کرد: انتقال تجهیزات دفاعی به خارج از کشور یک فضای امنیتی مطلوبی را برای کشور ما ایجاد می‌کند. ما به گفت‌وگوها پیرامون این مسئله ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، یک کارگروه متشکل از نمایندگان هر دو حزب فهرستی از موضوعات را برای گفت‌وگوهای بیشتر پیشنهاد دادند. یکی از موضوعات اصلی که هر دو حزب توافق کردند، توجیه انتقال تسلیحات به کشورهای جهان سوم تحت یک شرط خاص بود؛ طبق این شرط چنین تسلیحاتی باید به کشورهایی که در معرض تجاوز و یا حمله قرار دارند، ارسال شوند.

طبق گزارش‌ها، بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در این جلسه از احتمال صادرات تسلیحات پیشرفته به کشورهای جهان سوم حمایت کردند و به برنامه‌های ژاپن جهت ساخت یک جت جنگنده نسل جدید با همکاری ایتالیا و انگلیس اشاره کردند.

این کارگروه جزئیات بیشتر جلسه را در آینده منتشر خواهد کرد و به گفت‌وگوهای خود در این زمینه در پاییز ۲۰۲۳ ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها