کد خبر: 620814
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۲ ۱۱:۵۵:۰۴
| |

امیرعبداللهیان به آذربایجان می‌رود

سخنگوی وزارت خارجه گفت: وزیر امور خارجه ایران در راس هیأتی برای شرکت در اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به آذربایجان سفر می‌کند.

امیرعبداللهیان به آذربایجان می‌رود
کد خبر: 620814
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۲ ۱۱:۵۵:۰۴

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه با تبریک فرارسیدن عید غدیر گفت : امروز ۱۲ تیرماه آخرین روز بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی است، روزی که آمریکایی‌ها هوایپمای مسافربری ایران را مورد هدف قرار دادند.

به گزارش ایسنا ، ناصر کنعانی در نشست خبری این هفته خود با بیان این که در این جنایت حدود ۲۹۸ نفر به شهادت رسیدند و ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال نیز به شهادت رسیدند، گفت: آمریکایی‌ها هیچ گاه به خاطر این جنایت عذر خواهی نکردند.

وی یاد شهدای این اقدام جنایتکارانه را گرامی داشت .

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران مبتنی بر رصد تحولات بین‌المللی، تحولات فرانسه را نیز با دقت دنبال می کند، گفت: ما موضع رسمی و شفاف خود را در این ارتباط اعلام کردیم.

وی گفت : توصیه ما به مقامات فرانسه این است که صدای معترضان را بشنوند و از به کارگیری خشونت مفرط و غیر ضروری اجتناب کنند و به خواسته‌های قانونی معترضان توجه کنند و خود به توصیه‌هایی که به دیگران معمولاً در موارد مختلف مطرح می‌کنند، عمل کنند.

کنعانی گفت: وزیر امور خارجه ایران در راس هیأتی برای شرکت در اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به آذربایجان سفر می‌کند.

وی گفت : وزیر امور خارجه ایران در جریان سفر به آذربایجان برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد با همتای آذربایجانی خود نیز دیدار و رایزنی می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محکومیت حملات شب گذشته رژیم صهیونسیتی به شهر جنین در کرانه باختری گفت: از سازمان همکاری اسلامی و جامعه جهانی انتظار می‌رود در مورد محکومیت و برخورد با جنایات اخیر رژیم صهیونسیتی به صورت جدی و موثر عمل کند.

این خبر تکمیل می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها