کد خبر: 620407
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۰ ۰۹:۰۵:۰۰
| |

کاظم غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه:

پرونده حمید نوری کاملا سیاسی است؛ به طرف سوئدی گفتیم تنها راه تبرئه و بازگشت او به ایران است

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: ما به سوئدی‌ها گفتیم تنها گزینه‌ای که برای آقای نوری وجود دارد، تبرئه و بازگشت او به ایران است.

پرونده حمید نوری کاملا سیاسی است؛ به طرف سوئدی گفتیم تنها راه تبرئه و بازگشت او به ایران است
کد خبر: 620407
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۰ ۰۹:۰۵:۰۰

کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه درباره پرونده حمید نوری گفت: پرونده آقای نوری کاملا  سیاسی است و حقوق آقای نوری  در دادگاه بدوی و تجدید نظر نقض شده و ما آقای نوری را به عنوان گروگان در آنجا می بینیم؛ نه  کسی  که جرایمی را مرتکب شده باشد.

به گزارش ایسنا، بخش هایی از گفت و گوی غریب آبادی را در ادامه می خوانید:

  • ما شاهد فرآیند رسیدگی عادلانه  در این پرونده نیستیم، ما به  سوئدی‌ها گفتیم  تنها گزینه‌ای که برای آقای نوری وجود دارد،  تبرئه ایشان  و بازگشت او به ایران است. سوئدی‌ها هیچ مستندی ندارند و فقط از یک گروهک تروریستی دفاع می کنند؛ البته خود آن کشورها هم که گروهک تروریستی در آنجاست،  اقداماتی را برای کنترل و برخورد با این گروهک منافقین اتخاذ کردند و من شک ندارم که این گروهک برای سوئدی‌ها هم مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. به سوئدی‌ها توصیه می‌کنیم امنیت و منافع خود را قربانی دفاع از این  گروهک تروریستی نکنند و بیش از این درباره بازی سیاسی خودشان در خصوص پرونده آقای نوری اقدامی نکنند.
  • پیش از این  کیفرخواست این پرونده صادر شد و باید فرآیند رسیدگی آغاز شود. اکنون قضات این شعبه تعیین شدند و  ابلاغ ویژه از سوی ریاست محترم قوه قضاییه برای سه قاضی صادر شده و  به زودی کار خودشان را آغاز خواهند کرد.
  • جلسات دادگاه هم شکلی و هم محتوایی است و باید روند آن طی شود و کیفرخواست باید بررسی شود. شاید دادگاه ایراداتی نسبت به آن وارد کند و نیاز به اصلاح داشته باشد؛ به هر حال  قاضی تصمیم می گیرد و زمان بر است. مهم این است که شعبه با ابلاغ ویژه تشکیل شده و به زودی جلسات  دادگاه  آغاز می‌شود.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها