کد خبر: 620374
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۰ ۲۲:۴۰:۰۰
| |

اعتراض روزنامه اصولگرا به رفتار خشن پلیس فرانسه با معترضان؛ در استفاده از روش‌های خشن لحظه‌ای تردید نمی‌کنند

روزنامه همشهری نوشت: پلیس فرانسه نه تنها با معترضان مسامحه نمی‌کند، بلکه در استفاده از روش های خشن، لحظه ای تردید نمی‌کند. استفاده پلیس از روش قفل‌کردن یک دست به دور گلوی قربانی موسوم به «کلید اختناق»، یکی از این روش‌هاست.

اعتراض روزنامه اصولگرا به رفتار خشن پلیس فرانسه با معترضان؛ در استفاده از روش‌های خشن لحظه‌ای تردید نمی‌کنند
کد خبر: 620374
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۰ ۲۲:۴۰:۰۰

روزنامه همشهری از رفتار خشونت‌آمیز پلیس فرانسه با معترضان انتقاد کرده و نوشته آنان در استفاده از روش‌های خشن، لحظه‌ای تردید نمی‌کنند.

به گزارش همشهری، پلیس فرانسه نه تنها با معترضان مسامحه نمی‌کند، بلکه در استفاده از روش های خشن، لحظه ای تردید نمی‌کند. استفاده پلیس از روش قفل‌کردن یک دست به دور گلوی قربانی موسوم به «کلید اختناق»، یکی از این روش‌هاست. در میان قربانیان این روش وحشیانه دستگیری، نام یک پدر ۴۲ ساله به چشم می خورد که شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ اعلام کرد در ژانویه ۲۰۲۰ در جریان بازداشت پلیس در نزدیکی برج ایفل، خفه شده و جان خود را از دست داد. این در حالی است که طبق آماری که روزنامه فرانسوی لوموند در سال 2022 منتشر کرد، 12 نفر در آن سال بر اثر شلیک مستقیم پلیس در پی ادعای امتناع از رعایت قانون کشته شدند.  

این روزنامه افزوده است: پلیس فرانسه همچنین ید طولایی در سرکوب معترضان دارد. در جریان خیزش جنش «جلیقه زردها» از نوامبر 2018 تا ژانویه 2019، مجموعا 12 نفر کشته شده و بیش از 2 هزار نفر نیز مجروح شدند. 95 خبرنگار، 40دانش آموز دبیرستانی و 30 داوطلب امدادرسانی در میان معترضان مجروح شده حضور داشتند. 5 مورد قطع عضو و 23 مورد نابینا شدن، از جمله نتایج برخورد پلیس مهربان! فرانسه با جلیقه زردها بود. 8 هزار و 400 نفر نیز دستگیر شدند که از این میان، هزار و 796 نفر در حال گذراندن دوران حبس خود هستند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها