کد خبر: 619989
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۷ ۱۰:۴۷:۵۰
| |

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس:

من پوتین را از کشتن «پریگوژین» منصرف کردم

رئیس‌جمهوری بلاروس که نقش اساسی در خاتمه دادن به شورش گروه واگنر علیه مسکو داشت، گفت که ولادیمیر پوتین را از مجازات و کشتن فرمانده آنها منصرف کرده‌است.

من پوتین را از کشتن «پریگوژین» منصرف کردم
کد خبر: 619989
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۷ ۱۰:۴۷:۵۰

الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهوری بلاروس که نقش اساسی در خاتمه دادن به شورش گروه واگنر علیه مسکو داشت، گفت که ولادیمیر پوتین را از مجازات و کشتن فرمانده آنها منصرف کرده‌است.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه واشنگتن پست، الکساندر لوکاشنکو در نشستی با ژنرال های ارتش خود گفت: هنگامی که تلاش می کردم در مکالمه تلفنی با یوگنی پریگوژین رهبر گروه واگنر را متقاعد کنم که شورش علیه مسکو را متوقف کند، وی بسیار خشمگین بود و برای بیش از نیم ساعت فحاشی می کرد.

رئیس جمهوری بلاروس سپس اضافه کرد: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه را از کشتن پریگوژین منصرف کردم.

لوکاشنکو گفت: پریگوژین خواستار گفت و گو با پوتین و تحویل سرگئی شویگو وزیر دفاع و ژنرال والری گراسیموف رئیس ستاد کل ارتش روسیه بود، اما لوکاشنکو به وی گفت است که چنین چیزی اتفاق نمی افتد.

لوکاشنکو در ادامه تشریح کرد: به پوتین گفتم اگرچه کشتن پریگوژین کار آسانی است و به راحتی قابل انجام است، اما خطر خونریزی های بیشتر را در پی خواهد داشت.

به گفته وی، چنانچه پوتین اقدامات سختگیرانه ای علیه پریگوژین انجام می داد، هزاران غیرنظامی و نیروهای روسی در این درگیری جان خود را از دست می دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها