کد خبر: 619812
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۶ ۱۱:۲۰:۳۳
| |

هاآرتص:

آمریکا و اروپا با سیلی محکمی به نتانیاهو او را ملزم به توقف شهرک سازی کنند

یک خبرنگار اسرائیلی هاآرتص نوشت: اکنون زمان آن فرا رسیده که سیلی محکمی به دولت نتانیاهو زده شده و این دولت به توقف فوری شهرک سازی ملزم شود.

آمریکا و اروپا با سیلی محکمی به نتانیاهو او را ملزم به توقف شهرک سازی کنند
کد خبر: 619812
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۶ ۱۱:۲۰:۳۳

نوا آبستین، خبرنگار اسرائیلی در مقاله‌ای برای روزنامه‌ هاآرتص نوشت: اروپایی‌ها باید از طریق ممنوعیت واردات تولیدات اسرائیل ضربه واقعی را به مقامات اسرائیلی بزنند چرا که واردات تولیدات شهرک‌های اسرائیلی یک کار غیراخلاقی است به این دلیل که در اماکن غیرقانونی تولید می‌شود. اروپایی‌ها اگر می‌خواهند واکنشی بیشتر از نادیده گرفتن و انکار کردن واقعیت را از دولت اسرائیل شاهد باشند باید قصد و نیت خود را به اسرائیل درباره امتناع از واردات پنیر، ارده و خرمایی که به ضرر دیگران تولید می‌شود و لغو توافق‌های تجارت آزاد با اسرائیل و توقف حمایت مالی از نهادهای علمی و فرهنگی اسرائیلی و لغو توافقنامه حریم هوایی آزاد که به اسرائیلی‌ها اجازه دستیابی به پروازهایی با هزینه کم را می‌دهد، به مقامات اسرائیلی اعلام کنند.

به گزارش ایسنا وی گفت: دولت آمریکا نیز باید اقدامات مشابهی را اتخاذ کند. آمریکا مواضعی در انتقاد از سیاست‌های دولت اسرائیل دارد. سفارت آمریکا ژانویه بیانیه‌ای را در انتقاد از سفر ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل به مسجد الاقصی صادر کرد و آن را غیرقابل قبول دانست. همچنین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا فوریه از تصمیم کابینه اسرائیل برای مشروعیت بخشی به شهرک‌های کرانه باختری و احداث هزاران واحد مسکونی جدید در این شهرک‌ها ابراز نگرانی کرد.

آمریکا، اروپا و سازمان ملل از تصمیم اخیر اسرائیل درباره تسهیل روند شهرک‌سازی انتقاد کردند. متئو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، این کشور از این تصمیم بسیار ناخرسند است.

نویسنده این مقاله گفت: مواضعی مثل ابراز نگرانی، محکومیت یا ابراز ناخرسندی ممکن است یک مساله خوب باشد؛ اما این طرف‌ها باید به این واقعیت اعتراف کنند که بعد از پنج ماه از تشکیل دولت بنیامین نتانیاهو مشخص است که توبیخ، محکومیت و عدم دعوت از نتانیاهو برای رفتن به کاخ سفید هیچ‌گونه تغییری ایجاد نکرده است. اکنون زمان آن فرا رسیده که سیلی محکمی به دولت نتانیاهو زده شده و این دولت به توقف فوری شهرک سازی ملزم شود. همچنین به آن تنها دو هفته برای لغو طرح کودتا علیه دستگاه قضایی و چند ماه برای نشستن بر سر میز مذاکرات با فلسطینی‌ها مهلت داده شود و اگر دولت اسرائیل این کار را نکند پس باید با کمک‌های سالانه‌ای که دریافت می‌کند و میزان آن حدود ۳.۸ میلیارد دلار آمریکا است، خداحافظی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها