کد خبر: 619576
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۵ ۱۸:۴۰:۰۰
| |

شورش گروه واگنر، شدت جنگ روسیه و اوکراین را افزایش می‌دهد یا منجر به صلح می‌شود؟

روزنامه اطلاعات نوشت: در این ماجرا پوتین به یکباره «رکب» خورد! و این اتفاق مهم می‌تواند نقطه عطف جدیدی در جنگ طولانی در اوکراین باشد. نقطه عطفی که یا به مذاکره برای برقراری «صلح» و توافق طرفین منجر خواهد شد یا فاز جنگ را از این رخوت خارج می‌کند و بر شدت آن می‌افزاید.

شورش گروه واگنر، شدت جنگ روسیه و اوکراین را افزایش می‌دهد یا منجر به صلح می‌شود؟
کد خبر: 619576
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۵ ۱۸:۴۰:۰۰

روزنامه اطلاعات معتقد است در ماجرای شورش واگنرها، پوتین رکب خورد و این اتفاق یا منجر به افزایش شدت جنگ اوکراین یا صلح خواهد شد.

به گزارش اطلاعات، آنچه که در چند روز گذشته از شورش گروه مسلح واگنر به یکباره خبرساز و فراگیر شد، اگرچه هنوز ابهام‌های بسیاری دارد، اما در این ماجرا پوتین به یکباره «رکب» خورد! و این اتفاق مهم می‌تواند نقطه عطف جدیدی در جنگ طولانی در اوکراین باشد. نقطه عطفی که یا به مذاکره برای برقراری «صلح» و توافق طرفین منجر خواهد شد یا فاز جنگ را از این رخوت خارج می‌کند و بر شدت آن می‌افزاید.

این روزنامه افزوده است: پوتین اگر چه در این ماجرا رکب خورد، اما همچنان دست برتر را در اوکراین (جنگ «بایدن ـ پوتین») دارد. واقعیت این است که بایدن در دو جبهه «چین» و «روسیه» کاخ سفید و سیاست خارجی آمریکا را درگیر کرده است. تا جایی که به تازگی «ترامپ» به کسانی که مشتاق کودتا در روسیه هستند، گفت: «برکناری پوتین رئیس جمهوری روسیه می‌تواند اوضاع را بدتر کند. مراقب باشید چه آرزویی دارید.» رویدادهای چند روز گذشته، شرایط بحران‌زده ناشی از امتداد جنگ در اوکراین را بدتر و پیچیده‌تر کرد. در روزهای آینده پی‌آمدهای آن آشکارتر و خبرساز خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها