کد خبر: 619182
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ ۰۸:۲۰:۰۰
| |

سرویس امنیت روسیه:

فرمانده «واگنر» به‌دنبال درگیری مسلحانه داخلی است

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که اظهارات و اقدامات یوگنی پریگوژین فرمانده گروه واگنر در واقع فراخوانی برای آغاز یک درگیری داخلی مسلحانه است.

فرمانده «واگنر» به‌دنبال درگیری مسلحانه داخلی است
کد خبر: 619182
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ ۰۸:۲۰:۰۰

مرکز روابط عمومی سرویس امنیت فدارل روسیه روز شنبه اعلام کرد: اظهارات و اقدامات پریگوژین در واقع فراخوانی برای آغاز درگیری داخلی مسلحانه در قلمرو فدراسیون روسیه است و خنجری به پشت سربازان روسی است که با نیروهای طرفدار فاشیست اوکراین می جنگند.

به گزارش ایرنا، این مرکز همچنین خاطرنشان کرد که اظهارات گسترده در مورد حملات وزارت دفاع روسیه به نیروهای "واگنر" صحت ندارد و تحریک آمیز است

سرویس امنیت اعلام کرد: تمام اطلاعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی از طرف پریگوژین در مورد حملات موشکی و بمبی که وزارت دفاع روسیه به یگان های واگنر انجام داده است، صحت ندارد و یک اقدام تحریک آمیز اطلاعاتی است.

علاوه بر این، از جنگجویان گروه واگنر خواسته شد تا از اجرای دستورات پریگوژین خودداری کنند و همچنین در بازداشت وی مشارکت کنند.

سرویس امنیت فدرال روسیه افزود: ما از نیروهای واگنر می‌خواهیم مرتکب اشتباهات جبران‌ناپذیری نشوند، هرگونه اقدام زورمندانه علیه مردم روسیه را متوقف کنند، دستورات جنایتکارانه و خائنانه پریگوژین را اجرا نکنند و اقداماتی را برای بازداشت او انجام دهند»

ارتش روسیه به انجام ماموریت های رزمی در خط تماس با نیروهای مسلح اوکراین در منطقه عملیات ویژه نظامی ادامه می دهد.

در این گزارش آمده است: نیروهای مسلح روسیه به انجام ماموریت های رزمی در خط تماس با نیروهای مسلح اوکراین ادامه می دهند.

این وزارتخانه توضیح داد که رسیدگی پرونده در مورد دعوت به شورش توسط پریگوژین به دلیل جدی بودن وضعیت فعلی و تهدید تشدید درگیری در روسیه آغاز شده است.

با توجه به وخامت اوضاع و تهدید تشدید رویارویی در فدراسیون روسیه، سرویس امنیت فدرال روسیه یک پرونده جنایی را در مورد دعوت به شورش مسلحانه توسط یوگنی پریگوژین باز کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها