کد خبر: 619109
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۲ ۱۷:۴۵:۰۲
| |

بازداشت جاسوس موساد در شبکه المیادین + عکس

جاسوس نفوذه کرده در شبکه المیادین شناسایی شد.

بازداشت جاسوس موساد در شبکه المیادین  + عکس
کد خبر: 619109
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۲ ۱۷:۴۵:۰۲

هیثم مزاحم، کارشناس جنبش‌های اسلامی بویژه حزب الله، جهاد اسلامی و حماس که با شبکه المیادین همکاری میکرد شانزدهم ماه مه میلادی توسط ماموران یکی ازسازمان‌های امنیتی لبنان بازداشت شد و به گفته منابع امنیتی و مطبوعاتی پس از دو هفته بازجویی همکاری او با سازمان جاسوسی موساد تایید شده است.

به گزارش صداوسیما، هیثم مزاحم، دارای دکترای فلسفه و سابقه همکاری با مراکز متعدد پژوهش‌های راهبردی در لبنان، امارات و برخی کشور‌های اروپایی، اعتراف کرده یکی از همین مراکز در کشور هلند پوشش سازمان جاسوسی موساد بوده است.

همکاری هیثم مزاحم با موساد با آشنایی او با یک پژوهشگر زن هلندی فلسطینی تبار شروع میشود و طی پنج سال این ارتباط کاری بسرعت تقویت می‌شود، اما نکته قابل توجه آن است که مامور موساد از او میخواهد درباره ساختار عقیدتی، فکری و تشکیلاتی حزب الله لبنان و حماس و جهاد اسلامی فلسطین تحقیقات دقیق انجام دهد و اختلافات مبانی فکری و عقیدتی این گروه‌ها را مورد بررسی قرار داده و در سایت اینترنتی شبکه المیادین منتشر کند و مزاحم در مرحله بعد مقالاتی از همین مامور موساد و دیگران را هم در همین سایت منتشر می‌کند که البته شبکه المیادین بعد از بازداشت و کشف جاسوسی مزاحم تمام این مطالب را از سایت خود حذف کرد.

هیثم مزاحم در دهه نود میلادی تلاش کرده مقاله‌ای را در نشریات تخصصی درباره ساختار تشکیلاتی حزب الله منتشر کند که همین امر موجب شد حزب الله از همان زمان مانع از همکاری این پژوهشگر با نهاد‌های تحقیقاتی و علمی وابسته به حزب الله شود.

هنوز اطلاعات کامل درباره هیثم مزاحم از سوی مراجع امنیتی یا قضایی لبنان منتشر نشده است از جمله اینکه آیا ارتباط او با شبکه المیادین به درخواست موساد بوده است یا خیر.

در ۱۸ ماه گذشته ۳۲۰ مظنون به جاسوسی برای موساد در لبنان بازداشت شده اند و تعدادی نیز پیش از بازداشت توانسته اند این کشور را ترک کنند. 

با توجه به گرایش مقاومتی آشکار شبکه المیادین و نقش و حضور موثر این شبکه فعال در جبهه رویارویی با صهیونیست‌ها تکاپوی موساد برای نفوذ در آن امری کاملا بدیهی به نظر می‌رسد.

هیثم مزاحم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها