کد خبر: 618106
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۲۱:۱۰:۰۲
| |

شکایت بیوه خاشقجی از شرکت جاسوسی اسرائیلی

به گفته بیوه جمال خاشقجی یک برنامه جاسوسی طراحی شرکت ان.اس.او رژیم صهیونیستی چند ماه قبل از قتل همسرش موبایل وی را هک کرده بود.

شکایت بیوه خاشقجی از شرکت جاسوسی اسرائیلی
کد خبر: 618106
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۲۱:۱۰:۰۲

حنان العتر، بیوه جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی که سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول ترور شد، پنج‌شنبه شکایتی را به دادگاه ایالت ویرجینیا ارائه و اعلام کرد که شرکت جاسوسی ان.اس.او رژیم صهیونیستی موبایل وی را چند ماه قبل از قتل همسرش هک کرده بود و با این کار آسیبی جبران ناپذیر به او زد. اما شرکت ان.اس.او اعلام کرد که از این شکایت اطلاع ندارد.

به گزارش همشهری آنلاین، این شرکت قبلا استفاده از تکنولوژی برای هک کردن دستگاه‌های خاشقجی را تکذیب کرد. در حالی که این شرکت تکنولوژی‌های خود را به آژانس‌های اطلاعاتی و طرف‌های مجری قانون در سرتاسر جهان می‌فروشد.

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دستور قتل خاشقجی را داده بود. اما دولت عربستان دست داشتن در قتل خاشقجی را رد می‌کند.

در سال میلادی گذشته گفته شد که مقامات عربستان تلاش کردند از برنامه جاسوسی پگاسوس علیه لجین الهذلول، فعال حقوق زنان استفاده کنند؛ اما این تلاش نتایج عکس داد و به پژوهشگران اجازه شناسایی هزاران قربانی دیگر و اقدامات حقوقی و دولتی را داد.

دولت آمریکا محدودیت‌هایی را برای تعامل با ان.اس.او به دلیل نگرانی‌ها درباره حقوق بشر ایجاد کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها