کد خبر: 618084
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۲۳:۱۰:۵۳
| |

گرمای شدید در هند باعث مرگ حداقل 34 نفر شد

مقامات هندی از جان دادن دست‌کم 34 نفر در دو روز گذشته بر اثر گرمای شدید در شمال این کشور خبر دادند.

گرمای شدید در هند باعث مرگ حداقل 34 نفر شد
کد خبر: 618084
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۲۳:۱۰:۵۳

اوتار پرادش، پرجمعیت ترین ایالت هند، بالاترین آمار تلفات را داشته است.

به گزارش ایرنا، مقامات روز شنبه گفتند حداقل ۳۴ نفر در دو روز گذشته در اثر گرمای شدید بخش بزرگی از شمال هند جان خود را از دست داده اند. پزشکان به ساکنان بالای ۶۰ سال توصیه کردند در طول روز در خانه بمانند.

افراد فوت شده همگی بالای ۶۰ سال سن داشتند و از قبل مشکلات سلامتی داشتند که ممکن است به دلیل گرمای شدید تشدید شده باشد. این تلفات در ناحیه بالیا، در حدود ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی لاکنو، مرکز ایالت، گزارش شده است.

جایانت کومار، افسر ارشد پزشکی بالیا، خبر داد بیست و سه مورد مرگ روز پنجشنبه رخ داده و ۱۱ نفر دیگر در روز جمعه جان خود را از دست دادند. وی یادآور شد بیشتر مرگ و میرها به دلیل سکته قلبی، سکته مغزی و اسهال بوده است.

داده‌های اداره هواشناسی هند برای شهر بالیا حداکثر دمای هوا را در روز جمعه ۴۲.۲ درجه سانتیگراد گزارش کرد که ۴.۷ درجه سانتیگراد بالاتر از حد نرمال است.

تابستان سوزان باعث قطع برق در سراسر این ایالت شده است و عمده مردم از آب لوله کشی، پنکه و کولر گازی محروم شده اند. تظاهرات هایی هم مربوط به این امر گزارش شده است.

یوگی آدیتیانات، وزیر ارشد اوتار پرادش از حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) به مردم اطمینان داد که دولت تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از تامین برق بدون وقفه در ایالت انجام می دهد. وی از شهروندان خواست تا با دولت همکاری کنند و از برق عاقلانه استفاده کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها