کد خبر: 618059
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۱۴:۵۱:۵۶
| |

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین:

از میانجیگری چین میان اسرائیل و فلسطین استقبال می‌کنیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی اعلام کرد که این تشکیلات از هرگونه میانجیگری چین میان فلسطینی‌ها و رژیم اسرائیل برای دستیابی به صلح استقبال می‌کند.

از میانجیگری چین میان اسرائیل و فلسطین استقبال می‌کنیم
کد خبر: 618059
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۱۴:۵۱:۵۶

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی اعلام کرد که این تشکیلات از هرگونه میانجیگری چین میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی برای دستیابی به صلح استقبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، محمود عباس در گفت‌وگو با شبکه " CCTV" چین اظهار کرد: حضور پکن در اجلاس اخیر کشورهای عربی یک شاخص مهم است و نشان می‌دهد که چین از طریق این اجلاس وارد کشورهای عربی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که این مشارکت در اجلاس‌های آتی اعراب ادامه یابد.

محمود عباس همچنین گفت: علاوه بر این، کاری که چین در زمینه آشتی ایران و عربستان و حل و فصل اختلافات قدیمی آنها انجام داده است و کشورهای دیگر موفق به تحقق آن نشده بودند؛ به این دلیل بود که پکن حسن نیت دارد و چیزی جز منافع این دو کشور را نمی‌خواهد.

وی افزود: چین توانست معجزه‌ای میان ایران و عربستان سعودی رقم بزند که مورد استقبال کل جهان عرب قرار گرفت.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه درباره دیدارهایش با مقامات چین نیز تصریح کرد: من با آنها درباره نقش چین در اجلاس سران عرب صحبت کردم و امیدوارم چین به دلیل اینکه کشور صادقی است در صلح میان ما و اسرائیل ایفای نقش کند. ما به نشانه استقبال دست خود را دراز می‌کنیم و موافقیم که چین تلاش خود را به کار بگیرد و امیدواریم که اسرائیل با میانجیگری چین موافقت کند؛ چراکه حاکم شدن صلح در خاورمیانه و جهان به نفع آن نیز هست.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه در سفری رسمی که پنجمین سفر وی به شمار می‌رود وارد پکن شد و این سفر تا روز جمعه ادامه یافت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها