کد خبر: 617930
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۶ ۲۲:۵۶:۱۷
| |

دستگیری 9 مصری در یونان در رابطه با حادثه غرق مهاجران

به گزارش رسانه‌های یونان ، چند شهروند مصر در رابطه با مرگبارترین حادثه اخیر غرق مهاجران غیرقانونی دستگر شدند.

دستگیری 9 مصری در یونان در رابطه با حادثه غرق مهاجران
کد خبر: 617930
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۶ ۲۲:۵۶:۱۷

تلویزیون رسمی یونان (ERT) امروز (جمعه) اعلام کرد که مقامات این کشور 9 فرد دارای تابعیت مصر را در رابطه با حادثه غرق یک قایق حامل مهاجران غیرقانونی در سواحل جنوبی یونان دستگیر کردند.

به گزارش شفقنا، تلویزیون رسمی یونان ضمن اعلام این که مقامات این کشور به دستگیرشدگان مصری اتهام تشکیل یک سازمان جنایی و قاچاق مهاجران غیرقانونی وارد کردند، همچنین تایید کرد که ناخدای قایق غرق شده نیز در میان قربانیان مرگبارترین حادثه دریایی برای مهاجران غیرقانونی در سال 2023 میلادی است.

بنا بر این گزارش، قایق مذکور از مصر به سمت منطقه «طبرق» در شرق لیبی به راه افتاده سپس به سمت ایتالیا حرکت کرده و در نهایت نیز روز چهارشنبه، مقامات یونانی اعلام کردند که به دنبال غرق آن در سواحل شبه جزیره «پلوپونز» در جنوب این کشور، دست کم 79 مهاجر غیرقانونی جان خود را از دست دادند.

در حالی که مقامات یونان همچنین از نجات بیش از 100 تن دیگر از سرنشینان قایق غرق شده و انتقال آنها به بندر «کالاماتا» در جنوب غرب پلوپونز همزمان با ادامه عملیات جست و جو خبر دادند، سازمان مدنی «آلارم فون» نیز تایید کرد که قایق مذکور با نزدیک به 700 سرنشین از طبرق به سمت ایتالیا در حرکت بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها