کد خبر: 617529
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ ۲۱:۱۵:۱۰
| |

سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی:

افکار عمومی جهان همراه روسیه است

به ادعای یک روزنامه‌نگار آمریکایی، بیشتر مردم دنیا در جنگ کنونی طرفدار روسیه هستند!

افکار عمومی جهان همراه روسیه است
کد خبر: 617529
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ ۲۱:۱۵:۱۰

سیمور هرش، روزنامه‌نگار باسابقه گفت: اکثریت مردم در سراسر جهان در کنار روسیه هستند که این نشاندهنده کاهش نفوذ ایالات متحده در عرصه بین‌المللی است. هرش کسی است که اولین بار ادعا کرد آمریکا عامل اصلی انفجار خط لوله گازی میان روسیه و اروپا است.

به گزارش شفقنا، او در مصاحبه ای با «جورج گالووی» که در یوتیوب منتشر شد، خاطرنشان کرد: درصد کشورهای آفریقایی و آسیای مرکزی و جنوب آسیا که از طرفدار آمریکا به طرفدار روسیه تبدیل شده اند واقعاً بسیار چشمگیر است. بیش از نیمی از جمعیت جهان از روسیه در جنگ حمایت می کنند و نه از ایالات متحده. قبلاً هرگز این طور نبود.

به گفته هرش، یک نمونه از کاهش نفوذ ایالات متحده، نزدیکی بین رقبای سرسخت سابق -عربستان سعودی و ایران- است که در ماه مارس آغاز شد.

این روزنامه نگار 86 ساله افزود: این اتفاق به دلیل جنگ اوکراین و بیزاری از جنگ رخ داده است» و «ضربه بزرگی» به کسانی است که در دولت بایدن بود از ایران «نفرت» داشتند. در نتیجه بهبود روابط تهران و ریاض ما در یمن به توافقی دست خواهیم یافت که ما – در آمریکا – هرگز نتوانستیم به آن دست پیدا کنیم. ما در حال بیرون رانده شدن هستیم.

هرش گفت: نظرسنجی ها نشان می دهد که حمایت از دخالت واشنگتن در اوکراین در ایالات متحده کاهش می یابد زیرا مردم به طور فزاینده ای در مورد هزینه اقتصادی آن نگران می شوند. آمریکا چیزی حدود 140 میلیارد دلار برای این جنگ هزینه کرد، در حالی که 15 میلیون آمریکایی توسط این دولت از خدمات درمانی رایگان محروم شدند. منظورم این است که آنچه در آمریکا می‌گذرد، ظالمانه است.

این روزنامه نگار ابراز عقیده کرد که حمله متقابل مورد انتظار اوکراین محکوم به شکست است، زیرا واحدهای نظامی کی‌یف همگی آموزش، تسلیحات و فرماندهان متفاوتی دارند و به نظر می رسد قادر به همکاری موثر با یکدیگر نیستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها