کد خبر: 617133
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۱ ۱۵:۱۱:۳۲
| |

ورود 10 جنگنده چینی به حریم تایوان؛ تایپه واکنش نشان داد

تایوان پس از عبور 10 هواپیمای جنگی چین از خط میانه تنگه، جت های جنگنده خود را اعزام کرد.

ورود 10 جنگنده چینی به حریم تایوان؛ تایپه واکنش نشان داد
کد خبر: 617133
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۱ ۱۵:۱۱:۳۲

نیروی هوایی تایوان امروز یکشنبه پس از مشاهده 10 هواپیمای جنگی چینی در حال عبور از خط میانی حساس تنگه وارد عمل شده و جنگنده‌های خود را به هوا بلند کرد. وزارت دفاع تایوان نیز از اعزام چهار کشتی جنگی چین برای گشت زنی در اطراف این جزیره خبر داد.

به گزارش شفقنا به نقل از فرانس24، این دومین بار در کمتر از یک هفته است که تایوان از فعالیت نظامی چین خبر می دهد. پنجشنبه گذشته نیز 37 جنگنده چینی به حریم هوایی تایوان نزدیک شده بودند.

چین که تایوان تحت حکومت دموکراتیک را به عنوان قلمرو خود می‌داند، طی سه سال گذشته به طور منظم جنگنده‌های خود را به آسمان نزدیک جزیره فرستاده است. مجموعه هواپیماهایی که در این مانور چین حضور داشتند 24 فروند گزارش شده است اما 10 فروند از خط میانی تنگه تایوان که دو طرف را از هم جدا می کند، عبور کرده اند.

چین قبلاً گفته بود که چنین مأموریت هایی برای حفاظت از حاکمیت کشور و با هدف جلوگیری از تبانی بین تایوان و ایالات متحده، مهم ترین حامی بین المللی جزیره و فروشنده تسلیحات انجام می شود.

گفتنی است چین، تایوان را جزیی از خاک خود دانسته و هرگز استفاده از زور برای پس گرفتن آن را رد نکرده است. درعوض آمریکا نیز اعلام کرده در صورت تهدید چین علیه تایوان از این جزیره حمایت خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها