کد خبر: 616878
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ۰۹:۲۸:۱۱
| |

کیفرخواست ترامپ توسط وزارت دادگستری آمریکا منتشر شد

وزارت دادگستری ایالات متحده 37 مورد اتهامی رئیس‌جمهور سابق این کشور را منتشر کرد.

کیفرخواست ترامپ توسط وزارت دادگستری آمریکا منتشر شد
کد خبر: 616878
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ۰۹:۲۸:۱۱

وزارت دادگستری اسناد اتهام را در روزی پر سر و صدا منتشر کرد که در آن دو تن از وکلای ترامپ از این پرونده خارج شدند و یکی از دستیاران سابق این پرونده نیز با اتهام مواجه شد. این اتهامات ناشی از رفتار ترامپ با اسناد حساس دولتی است که هنگام خروج از کاخ سفید در ژانویه 2021 با خود برده بود.

به گزارش شفقنا به نقل از فرانس24، ترامپ قرار است روز سه شنبه، یک روز قبل از تولد 77 سالگی اش، برای اولین بار در دادگاه در دادگاه میامی حاضر شود. وی در یک گفتگوی ضبط شده اذعان کرده بود که اسنادی محرمانه از جمله یک سند در مورد حمله به ایران در اختیار دارد.

بر اساس کیفرخواست، این اسناد شامل برخی از حساس ترین اسرار نظامی ایالات متحده، از جمله اطلاعات در مورد برنامه هسته ای ایالات متحده و آسیب پذیری های داخلی بالقوه در صورت حمله است. یکی از اسناد هم مربوط به حمایت یک کشور خارجی از تروریسم علیه منافع ایالات متحده بود.

در کیفرخواست آمده است که اسناد از پنتاگون، آژانس اطلاعات مرکزی، آژانس امنیت ملی و سایر سازمان های اطلاعاتی تهیه شده است.

کیفرخواست رئیس جمهور سابق ایالات متحده به اتهامات فدرال در تاریخ آمریکا بی سابقه است و در زمانی رخ می‌دهد که ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است.

بازرسان تقریباً یک سال پیش حدود 13000 سند را از املاک مار-آ-لاگو ترامپ در پالم بیچ فلوریدا کشف کردند که صد مورد به‌عنوان محرمانه علامت‌گذاری شده بودند.

ترامپ گفته این اسناد را در زمانی که در کاخ سفید بوده از حالت طبقه بندی خارج کرده است اما منتقدان می‌گویند او با این کار به امنیت ملی کشور آسیب زده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها