کد خبر: 616038
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ۱۵:۴۵:۵۵
| |

بالاخره اوکراین جنگ را به داخل روسیه کشاند

اوکراین جنگ را به داخل خاک روسیه کشیده و حملات ارتش این کشور با توپخانه و پهپاد ادامه دارد.

بالاخره اوکراین جنگ را به داخل روسیه کشاند
کد خبر: 616038
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ۱۵:۴۵:۵۵

حملات ارتش اوکراین به مناطق مختلف روسیه به ویژه مناطق مرزی با پهپاد و توپخانه همچنان ادامه دارد.

به گزارش جماران، شب گذشته مسئولان 5 منطقه روسیه که با اوکراین هم مرز هستند اعلام کردند که ارتش اوکراین این مناطق را با پهپاد و توپخانه زیر آتش خود گرفته است.

در منطقه «بلگورود» فرماندار این منطقه اعلام کرد که در گلوله باران چندین منطقه مسکونی توسط ارتش اوکراین دو نفر کشته شدند و شماری نیز زخمی شدند.

فرماندار بیلگورود تأکید کرد که بیش از 2هزار و 500 نفر از ساکنان منطقه «شیبیکینو» به پناهگاه های امن و موقت منتقل شدند.

وی تأکید کرد که اقامت تعداد زیادی از خانواده ها و کودکان در تأسیسات ورزشی بزرگ بسیار دشوار است و مسئولان در فکر انتقال آنها به مکان های راحت تر هستند.

همچنین حرکت قطارها به دلیل شدت گلوله باران از امروز در منطقه شیبیکینو از امروز متوقف می شود.

در «بریانسک» فرماندار این منطقه اعلام کرد که روستای مرزی«لوماکووا» در معرض گلوله باران نیروهای اوکراینی قرار گرفت که در اثر آن یک ساختمان مسکونی دچار آتش سوزی شد اما این حمله تلفات انسانی در پی نداشت. 

این فرماندار چندی بعد اعلام کرد که شهر«سوشانی» در معرض گلوله باران توپخانه ای قرار گرفته است.

در «کولوگا» در همجواری بریانسک نیز حاکم این منطقه گفت که سامانه های دفاعی روسیه یک پهپاد را بر فراز یکی از جنگل ها سرنگون کردند.

در «کورسک» فرماندار منطقه اعلام کرد که سامانه های دفاعی شب گذشته چندین پهپاد را دز نزدیکی مرکز این منطقه(شهر کورسک) سرنگون کردند و از مردم خواست که آرامش خود را حفظ کنند.

در «سمولینسک» نیز معاون فرماندار این منطقه گفت که دو پهپاد دور برد حملاتی را به زیرساخت های انرژی و سوخت در منطقه طی شب گذشته انجام دادند اما هنوز گزارشی از تلفات این حمله منتشر نشده است.

روند حملات به اراضی روسیه اخیرا به شدت افزایش یافته است و با حملات بی سابقه پهپادها به مسکو پایتخت روسیه در روز سه شنبه هفته گذشته به اوج خود رسید همچنین گروه بزرگی از افراد مسلح 22 ماه می به منطقه بیلگورود در همجواری «خارکیف»اوکراین نفوذ کرده و با نیروهای روسی در این منطقه درگیر شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها