کد خبر: 615288
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۸ ۱۸:۱۵:۴۹
| |

تصاویر | حفاری‌ جدید رژیم صهیونیستی زیر پایه‌های مسجدالاقصی

به گزارش رسانه‌های فلسطینی رژیم صهیونیستی زیر پایه‌های مسجدالاقصی در ادامه یهودی‌سازی بیت‌المقدس حفاری‌های تازه‌ای شروع کرده است.

تصاویر | حفاری‌ جدید رژیم صهیونیستی زیر پایه‌های مسجدالاقصی
کد خبر: 615288
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۸ ۱۸:۱۵:۴۹

رسانه‌های فلسطینی امروز (دوشنبه، ۲۹ می)، با انتشار تصاویری، از حفاری‌های جدید در صحن البراق در ادامه طرح‌های یهودی‌سازی این صحن واقع در نزدیکی مسجدالاقصی خبر دادند.

این در حالی است که هفته پیش، کابینه رژیم صهیونیستی در اقدامی تحریک‌آمیز و خطرناک نشست هفتگی خود را برای تصویب طرح‌های یهودی‌سازی شهر قدس در یکی از تونل‌های زیر دیوار البراق و مسجد الاقصی برگزار کرد.

 این دومین نشست کابینه رژیم صهیونیستی زیر مسجد الاقصی از سال ۲۰۱۷ بود که طی آن با افزایش ۱۷ میلیون دلاری بودجه حفاری تونل‌های زیر دیوار البراق و بخش قدیمی قدس موافقت نشست.

القصیی

به گزارش فارس، پایگاه خبری صهیونیستی «وای نت» به نقل از «حاییم کاتس» وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی نوشت که بودجه مربوط به صحن براق که قبلا ۴ میلیون شِکِل بود، به ۸ میلیون شِکِل در سال ۲۰۲۳ افزایش خواهد یافت.

شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز نوشت که در این نشست با تشکیل کمیته وزارتی امور قدس بزرگ به ریاست «مئیر باروش» موافقت شده است. هدف از تشکیل این کمیته یهودی‌سازی قدس خواهد بود.

القصی

تاکنون بارها، شورای اوقاف و امور و مقدسات اسلامی در شهر قدس اعلام کرده، اداره آثار باستانی اسرائیل و انجمن شهرک «العاد» در حال حفاری‌های «مشکوک و پنهانی» در اطراف مسجد الاقصی به ویژه در دو جهت جنوبی و غربی در دو منطقه دیوار البراق و کاخ‌های اموی هستند.

اقصی

این درحالی است که حفاری‌های رژیم صهیونیستی در زیر مسجد الاقصی به طور جدی پایه‌های آن را تهدید می‌کند و موسسات و طرف‌های مسؤول از ایجاد شکاف‌های جدیدی خبر می‌دهند که در نتیجه حفاری‌های مداوم اسرائیل در زیر مسجد الاقصی ایجاد شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها