کد خبر: 615261
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۸ ۱۴:۲۵:۵۱
| |

نخست‌وزیر ارمنستان:

مذاکرات با روسیه درباره کریدور «لاچین»، راضی‌کننده نیست

نخست وزیر ارمنستان گفت، مذاکراتش در تاریخ ۲۵ مه با همتایان روسش در مسکو بر سر رفع انسداد کریدور «لاچین» او را راضی نکرده است.

مذاکرات با روسیه درباره کریدور «لاچین»، راضی‌کننده نیست
کد خبر: 615261
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۸ ۱۴:۲۵:۵۱

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان امروز (دوشنبه) در سخنرانی در پارلمان کشورش گفت: "من متذکر می‌شوم که یکی از موضوعات این بحث مربوط به وضعیت انسانی فعلی در منطقه قره‌باغ و انسداد غیرقانونی کریدور لاچین بود. ما درباره این مساله با همکاران روس خود مذاکره کرده‌ایم. نمی‌توانم بگویم که نتایج این بحث رضایت‌بخش بوده است. این بسیار تاسف‌برانگیز است که انسداد کریدور لاچین در حضور صلحبان‌های روسی انجام شده است. ما به مذاکره با شرکای روس خود با هدف حل این وضعیت ادامه خواهیم داد."

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، پاشینیان همچنین در ادامه سخنرانی خود تاکید کرد، ارمنستان و جمهوری آذربایجان هنوز بر سر امضای یک توافق صلح در حاشیه اجلاس جامعه سیاسی اروپا در اول ژوئن در کیشینف توافق نکرده‌اند.

او اظهار کرد، بحثی درباره امکان امضای یک معاهده صلح در زمان نشست با حضور روسای جمهوری آذربایجان و ارمنستان، صدراعظم آلمان، رئیس جمهوری فرانسه و رئیس شورای اروپا در شهر کیشینف مطرح شد.

او تاکید کرد: "من باید بگویم ما هنوز پاسخی برای بسته چهارم پیشنهاداتمان به جمهوری آذربایجان دریافت نکرده‌ایم. تا به امروز بسته‌ای که بر سر امضای آن توافق شده باشد وجود ندارد."

نخست وزیر ارمنستان به اظهار نظر درباره برخی بیانیه‌های الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان پرداخت و اضافه کرد، ایروان اکنون نسبت به تعهد باکو به توافق‌هایی که در تاریخ ۱۴ مه در بروکسل حاصل شد مردد است.

دالان لاچین تنها نقطه ارتباطی زمینی میان ارمنستان و قره‌باغ است. افتتاح ایستگاه بازرسی جمهوری آذربایجان در آن گذرگاه خشم ارمنستان را در پی داشت و ایروان آن را نقض شرایط آتش‌بسی تلقی می‌کند که دو طرف برای دستیابی به آن مذاکره می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها