کد خبر: 614579
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۴ ۱۱:۱۱:۲۷
| |

نیویورک تایمز:

اوکراین، مسئول اصلی حمله پهپادی به کرملین است

نیویورک تایمز به نقل از مقامات این کشور مدعی شد: اوکراین در پس پرده حمله به کرملین بوده است.

اوکراین، مسئول اصلی حمله پهپادی به کرملین است
کد خبر: 614579
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۴ ۱۱:۱۱:۲۷

ارزیابی‌های آژانس‌های جاسوسی ایالات متحده نشان می‌دهد که حمله پهپادی به کرملین در ماه جاری احتمالاً توسط یکی از واحدهای ویژه نظامی یا اطلاعاتی اوکراین سازماندهی شده است.

به گزارش شفقنا به نقل از رویترز، این روزنامه افزود: به نظر می‌رسد این حمله بخشی از یک سری عملیات مخفیانه است که مقامات ایالات متحده – بزرگترین تامین‌کننده تجهیزات نظامی اوکراین – را ناراحت کرده است.

نیویورک تایمز همچنین نوشت: ارزیابی ایالات متحده در این مورد بر اساس ارتباطات رهگیری شده روسیه و اوکراین بوده است. ایالات متحده مکالمات اوکراینی را که در آن مقامات گفتند معتقدند کشورشان مسئول این حمله است، شنود کرد و همچنین ارتباطات روسیه را شنود کرد که نشان می داد این نوعی عملیاتی دروغین توسط روسیه نبوده است.

مقامات آمریکایی گفتند که آنها معتقد نیستند که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین انجام این عملیات مخفیانه را امضا کرده باشد. به نقل از این مقامات، مشخص نیست که وی تا چه حد از چنین عملیات هایی از قبل آگاه است.

گفتنی است روسیه اوکراین را به تلاش برای کشتن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این حمله متهم کرد. زلنسکی بلافاصله هرگونه دخالت اوکراین را رد کرد. روسیه همچنین آمریکا را به دست داشتن در این عملیات متهم کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها