کد خبر: 614112
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۱ ۱۵:۱۶:۲۳
| |

پاشینیان:

آماده‌ایم قره‌باغ را به عنوان جزئی از آذربایجان به‌رسمیت بشناسیم

نخست‌وزیر ارمنستان گفته است که ایروان آماده است منطقه قره‌باغ کوهستانی را به عنوان بخشی از جمهوری آذربایجان به رسمیت بشناسد مشروط بر این که باکو امنیت جمعیت ارمنی این منطقه را تضمین کند.

آماده‌ایم قره‌باغ را به عنوان جزئی از آذربایجان به‌رسمیت بشناسیم
کد خبر: 614112
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۱ ۱۵:۱۶:۲۳

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز (دوشنبه) تصریح کرد که امضای پیمان صلح بین باکو و ایروان،‌ اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش فارس، اوایل امروز، سانه‌های روسی گزارش دادند «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان گفته است که ایروان آماده است منطقه قره‌باغ کوهستانی را به عنوان بخشی از جمهوری آذربایجان به رسمیت بشناسد مشروط بر این که باکو امنیت جمعیت ارمنی این منطقه را تضمین کند. 

خبرگزاری روسی تاس در این خصوص گزارش کرد، پس از آن‌که پاشینیان شرایطی را برای صلح با جمهوری آذربایجان مطرح کرد، رئیس‌جمهور باکو نیز خواستار انعقاد پیمان صلح با ایروان شد.

علی‌اف پس از گفت‌وگو با «هیتاناس ناوسدا» رئیس‌جمهور لیتوانی در «ویلنیوس» با تأکید بر لزوم برقراری صلح با ارمنستان گفت: «ما فکر می‌کنیم که انعقاد یک پیمان صلح (با ارمنستان) اجتناب‌ناپذیر است و تلاش می‌کنیم که تلاش‌های سازنده‌ای را برای رسیدن به این هدف صورت دهیم. طبیعتاً این پیمان صلح باید هنجارها و اصول بین المللی را در بر گیرد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها