کد خبر: 613939
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۱ ۱۸:۵۵:۵۲
| |

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا:

کی‌یف تضمین داده از اف 16 برای حمله به روسیه استفاده نکند

رئیس‌جمهور آمریکا بعد از دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که کی‌یف به واشنگتن تضمین داده که اوکراین از جنگنده‌های اف-16 برای حمله به سرزمین و خاک روسیه استفاده نخواهد کرد.

کی‌یف تضمین داده از اف 16 برای حمله به روسیه استفاده نکند
کد خبر: 613939
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۱ ۱۸:۵۵:۵۲

 جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که اخیرا با آموزش دادن آمریکا به خلبانانان اوکراینی برای پرواز جنگنده «اف-16» موافقت کرده، از تضمین ولودیمیر زلنسکی درباره عدم استفاده از این جنگنده برای حمله به خاک روسیه خبر داد.

به گزارش فارس، منابع رسانه‌ای غربی شامل خبرگزاری آسوشیتدپرس از هیروشیمای ژاپن مقر برگزاری نشست گروه 7 خبر دادند که رئیس‌جمهور آمریکا در یک نشست خبری اظهاراتی درباره اوکراین و برنامه غرب برای ارسال جنگنده آمریکایی اف-16 صحبت کرد.

طبق این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که کی‌یف به واشنگتن تضمین داده که اوکراین از جنگنده‌های اف-16 برای حمله به سرزمین و خاک روسیه استفاده نخواهد کرد.

جو بایدن گفت: «من از زلنسکی اطمینان کامل دارم که از (اف-16) برای ادامه و حرکت به سمت قلمرو جغرافیایی روسیه استفاده نخواهند کرد، اما هر جا که نیروهای روسیه در داخل (خاک) اوکراین و منطقه باشند، می‌توانند این کار را انجام دهند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها