کد خبر: 613725
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۱۲:۵۷:۰۶
| |

ترامپ: بلندی‌های جولان را من به یهودیان دادم

رئیس‌جمهور سابق آمریکا خطاب به گروهی از بازدیدکنندگان یهودی در محل یکی از زمین‌های گلفش مدعی شد که «بلندی‌های جولان» اشغالی سوریه را به آنها داده است.

ترامپ: بلندی‌های جولان را من به یهودیان دادم
کد خبر: 613725
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۱۲:۵۷:۰۶

بر اساس ویدیویی که در رسانه‌های اجتماعی پخش شده است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در صحبتش خطاب به گروهی از بازدیدکنندگان یهودی در محل یک زمین گلفش در میامی آمریکا ادعا کرد: من بلندی‌های جولان را به شما دادم.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اورشلیم پست، در این ویدیو نشان داده می‌شود، این بازدیدکنندگان یهودی زمانی که دونالد ترامپ سوار  بر یک خودروی زمین گلف از کنار آنها عبور می‌کند خطاب به او فریاد می‌زنند: "می‌توانیم با تو عکس بگیریم؟"،"تو بهترین هستی" و "خدا با توست".

ترامپ خطاب به این یهودیان گفت: "بلندی‌های جولان. من به شما آنها را دادم. به یاد داشته باشید. اوقات خوبی داشته باشید."

ترامپ در بیانیه‌ای نوشت: "هر گونه توافق صلح احتمالی آینده در منطقه باید نیاز اسرائیل به محافظت از خود در برابر سوریه و تهدیدات منطقه‌ای دیگر را در نظر بگیرد. بنابراین، بر اساس این شرایط منحصر به فرد، مناسب است که حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان به رسمیت شناخته شود."

در ماه‌های پس از صدور این اعلامیه، دولت رژیم صهیونیستی تأسیس شهری به نام رامت ترامپ (بلندی‌های ترامپ) در منطقه بلندی‌های جولان اشغالی را تصویب کرد. چند خانواده از آن زمان به بعد به این شهر نقل مکان کرده‌اند. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها