کد خبر: 613666
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۲۱:۰۵:۳۷
| |

روزنامه هم‌میهن:

مناقشه هیرمند نشان داد اولویت‌بخشی ایدئولوژی بر منافع ملی چقدر خطرناک است

روزنامه هم میهن نوشت: سیاست سکوت توأم با رضایت نسبی مقامات ایران در برابر حاکم شدن طالبان بار دیگر نشان داد که اولویت‌بخشی ایدئولوژی بر منافع ملی چقدر می‌تواند برای کشور خطرناک باشد.

مناقشه هیرمند نشان داد اولویت‌بخشی ایدئولوژی بر منافع ملی چقدر خطرناک است
کد خبر: 613666
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۲۱:۰۵:۳۷

روزنامه هم میهن با اشاره به ادبیات و رفتار نامناسب طالبان در مواجهه با حقابه ایران از هیرمند به مسئولان جمهوری اسلامی یادآور شد که اولویت‌بخشی ایدئولوژی بر منافع ملی چقدر برای کشور خطرناک است.

به گزارش هم میهن، کمی نزدیک به دو سال است که طالبان در افغانستان حاکم شده؛ اما همین طالبان درخواست‌های مقامات ایران برای رعایت حق‌آبه هیرمند را به سخره می‌گیرند و از ادبیاتی زشت و غیردیپلماتیک در برابر مقامات ایران استفاده می‌کند. وقتی حاکمان ایران نزدیکترین نیرو از لحاظ فرهنگی، سیاسی و تاریخی را به کشور خویش نشناسند، چنین رفتارهایی از سوی طالبان نسبت به ایران تعجب‌برانگیز نیست.

این روزنامه یادآور شده است: سیاست سکوت توأم با رضایت نسبی مقامات ایران در برابر حاکم شدن طالبان بار دیگر نشان داد که اولویت‌بخشی ایدئولوژی بر منافع ملی چقدر می‌تواند برای کشور خطرناک باشد و این درحالی‌ست که این نگاه ایدئولوژیک به جریانی در افغانستان شد که کاملا از نظر ایدئولوژیک با ایدئولوژی شیعی‌گری ایران در تضاد است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها