کد خبر: 613625
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ ۲۲:۳۵:۳۳
| |

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی:

امکان بهبود روابط دوجانبه دوحه و دمشق وجود ندارد

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر معتقد است حتی اگر دوحه با اجماع کشورهای عربی برای حل روابط خود با سوریه موافق باشد، امکان بهبود روابط دوجانبه دوحه و دمشق وجود ندارد.

امکان بهبود روابط دوجانبه دوحه و دمشق وجود ندارد
کد خبر: 613625
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ ۲۲:۳۵:۳۳

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر به تازگی گفته که حتی اگر دوحه با اجماع کشورهای عربی برای حل روابط خود با سوریه موافق باشد، امکان بهبود روابط دوجانبه دوحه و دمشق وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، محمد بن عبدالرحمن گفت: ما موضع خود را در خصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب روشن بیان کردیم، ما به دنبال خروج از اجماع کشورهای عربی در خصوص بازگشت سوریه به این اتحادیه نیستیم. مشکل حکومت سوریه با مردم خود است و نه با کشورهای عربی.

بن عبدالرحمن همچنین تنها راه‌حل عادی سازی روابط با دولت اسد را یافتن راه‌حل جامع و عادلانه برای مسأله سوریه دانست.

وی افزود: اقدام مشترک کشورهای عربی که موافق آن هستیم و هدف از آن بازگشت امن آوارگان و یافتن راه‌حل سیاسی براساس قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است. مشکل بین ما و حکومت سوریه نیست، بلکه میان حکومت و ملت آن است و باید راه‌حلی که برای بازگشت ثبات به سوریه اجرا می شود، راه‌حلی باشد که مورد رضایت سوری‌ها باشد که از خرابی جنگ ۱۲ ساله اخیر رنج می‌برند.

بشار اسد رییس جمهوری سوریه از سوی «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای شرکت در نشست سران اتحادیه عرب دعوت شده بود، امروز پنجشنبه وارد جده شده و مورد استقبال مقامات دولت ریاض قرار گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها