تکرار ادعاهای وزیر امور خارجه انگلیس علیه ایران

وزیر امور خارجه انگلیس با تکرار ادعاها علیه کشورمان گفت که لندن بر اساس منافع ملی خود درباره سپاه پاسداران ایران تصمیم‌گیری می‌کند.

تکرار ادعاهای وزیر امور خارجه انگلیس علیه ایران
کد خبر: 613032
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۵ ۱۷:۳۰:۲۵

جیمز کِلورلی، وزیر امورخارجه انگلیس در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز گفت که لندن و واشنگتن می‌بایست در قبال مسائل کلیدی، از جمله تهدید هسته ای ایران و روسیه با یکدیگر متحد باشند.

وی در ادامه با تکرار ادعاهای علیه ماهیت برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد که جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای همچنان یکی از اولویت‌های سیاست خارجی انگلیس است.

کلورلی مدعی شد: ما با فرانسه، آلمان و ایالات متحده در اعمال تحریم‌ها [علیه ایران] همکاری بسیار بسیار نزدیکی داشته‌ایم و بدیهی است که از نزدیک می‌دانیم در همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای جلوگیری از دستیابی ایران به یک سلاح هسته‌ای چه کاری انجام می‌دهیم.

این مقام ارشد انگلیس در بخش دیگری از این مصاحبه با بیان اینکه ایالات متحده تنها کشوری است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست موسوم به سازمان‌های تروریستی قرار داده است، خاطر نشان کرد که لندن براساس تعهد خود به حفظ امنیت کشور و شهروندانش در این رابطه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی همچنین گفت که انگلیس سیاست‌های خود را به‌طور مداوم مورد بازنگری قرار می‌دهد و افزود: تصمیماتی که در بریتانیا می گیریم همیشه بر اساس تعهد اولیه ما، که حفظ امنیت اتباع بریتانیا و حفظ امنیت مردم در منطقه است، خواهد بود.

وزیر امور خارجه انگلیس به تکرار ادعاهای غرب علیه سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران پرداخت و مدعی شد که بریتانیا همچنان به ارزیابی و تعیین «موثرترین راه برای محدود کردن فعالیت‌های مخرب سپاه و در واقع دولت ایران» ادامه می‌دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها