کد خبر: 612045
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۱۹:۱۰:۲۴
| |

وابستگی آینده روسیه به جنگ اوکراین چقدر است

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، معتقد است «آینده روسیه بر شانه سربازانی استوار است که در اوکراین می‌جنگند.»

وابستگی آینده روسیه به جنگ اوکراین چقدر است
کد خبر: 612045
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۱۹:۱۰:۲۴

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در سالگرد روز پیروزی در میدان سرخ مسکو به نیروهای نظامی این کشور گفت که «آینده روسیه بر شانه سربازانی استوار است که در اوکراین می‌جنگند.»

به گزارش انتخاب، پوتین اعتقاد دارد در حال حاضر هیچ چیز از جهد این سربازان در میدان جنگ مهم‌تر نیست.

رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی امروز خود درصدد توجیه تصمیمش برای اشغال اوکراین برآمد و «نخبگان گلوبالیست غربی» را به تحریک برای ایجاد درگیری متهم کرد.

 پوتین در میدان سرخ مسکو در برابر جمعی از مقام‌های کشوری، برخی از سربازانی که در اوکراین جنگیده‌اند و کهنه سربازان این کشور گفت: «تمدن یک بار دیگر به نقطه عطف رسیده است و جنگی واقعی علیه روسیه آغاز شده است.» این در حالی است که روسیه اوکراین را اشغال کرده است.

رهبر روسیه خطاب به نیروهای نظامی این کشور گفت «امنیت کشور بر گردن شماست، آینده این کشور و ملت آن به شما بستگی دارد.»

امسال نزدیک ۳۰۰۰ هزار سرباز کمتر از سال گذشته در مراسم رژه پیروزی شرکت داشتند و تجهیزات و تسلیحات نظامی کمتری به نمایش گذاشته شد.

موسسه آمریکایی مطالعات جنگ می‌گوید تصمیم با تاخیر رهبران کشورهای آسیای میانه برای شرکت در این مراسم احتمالا «نشانه ملاحظه آنها برای به نمایش گذاشتن علنی حمایتشان از جنگ است.»

سخنرانی ولادیمیر پوتین حال و هوایی مشابه سال گذشته داشت، او جنگ با «دولت جنایتکار اوکراین» را به شکست دادن آلمان نازی تشبیه کرد و گفت «هدف غرب چیزی به جز سقوط روسیه نیست.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها