کد خبر: 610010
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۹ ۱۱:۴۰:۴۱
| |

انس حقانی، رهبر ارشد طالبان:

مسئله زنان افغانستان داخلی است؛ فشارهای شورای امنیت بی‌تاثیر است

پس از تصویب قطعنامه‌ای در محکومیت افزایش محدودیت‌ها علیه زنان افغانستان، یکی از رهبران ارشد طالبان افغانستان به شورای امنیت هشدار داد که از سیاست شکست‌خورده فشار دست بردارد چون این مساله داخلی افغانستان است.

مسئله زنان افغانستان داخلی است؛ فشارهای شورای امنیت بی‌تاثیر است
کد خبر: 610010
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۹ ۱۱:۴۰:۴۱

پس از تصویب قطعنامه‌ای در محکومیت افزایش محدودیت‌ها علیه زنان افغانستان، یکی از رهبران ارشد طالبان افغانستان به شورای امنیت هشدار داد که از "سیاست شکست‌خورده فشار" دست بردارد چون این مساله داخلی افغانستان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این قطعنامه مورد اشاره، روز پنج‌شنبه با رای مثبت ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید.

در همین رابطه انس حقانی، یکی از رهبران ارشد طالبان افغانستان گفت که شورای امنیت سازمان ملل نباید به "سیاست شکست‌خورده فشار" ادامه دهد.

وی افزود: هر قطعنامه‌ای که تصویب می‌شود بر مبنای درک عمیق نیست و به همین دلیل نتایج مطلوبی ندارد و همواره بی‌اثر می‌ماند. شورای امنیت سازمان ملل باید به جای این قطعنامه‌ها، تحریم‌های مالی و دیپلماتیک را علیه مقام‌های ما بردارد.

در این میان، وزارت خارجه طالبان افغانستان نیز در واکنش به تصویب این قطعنامه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که قطعنامه مذکور به انتخاب‌های حاکمیتی افغانستان "احترام" نمی‌گذارد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: ما به تعهداتمان درباره تضمین حقوق تمامی زنان افغان و تاکید بر این مساله که تفاوت‌ها باید مورد احترام باشد و سیاسی نشود، همچنان پایبندیم. این یک مساله اجتماعی داخلی در افغانستان است که تاثیری بر کشورهای دیگر ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها